صفحه-اصلى/فلسطين

نماینده جهاد اسلامی در تهران

اسرائیل با پشت گرمی تشکیلات خودگردان و کشورهای عربی غزه راتهدید می‌کند

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد که اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال نوار غزه با هدف نابودی مقاومت صورت می گیرد. وی عموم ملت فلسطین را به مقابله با این تشکیلات و تصحیح مسیر آن فراخواند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،  "ناصر ابو شریف" در گفتگوی ویژه با "الرساله نت" اظهار داشت که تشکیلات خودگردان باید به خاطر سلوک و سیاست هایش بازخواست و مجازات شود و ملت فلسطین هرگز نباید چنین تشکیلاتی را بپذیرد و رهبران آن باید عوض شوند.

ابو شریف افزود که سلوک و مواضع تشکیلات خودگردان در قبال غزه با هدف از بین بردن مساله فلسطین و ضربه زدن به مقاومت و در نهایت نابودی آن صورت می گیرد اما تمامی این تلاش ها و و توطئه ها به شکست خواهد انجامید.

وی با اشاره به توطئه چینی برخی طرف ها علیه مقاومت و خوش خدمتی به دشمن صهیونیستی، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با پشت گرمی اقدامات تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی اقدام به تهدید غزه می کند و اگر این طرف ها موضعی صحیح در قبال غزه داشتند، این رژیم هرگز جرأت تهدید غزه را نداشت.

مذاکرات سازش

در همین راستا، نماینده جهاد اسلامی در تهران عنوان کرد که تشکیلات خودگردان به ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی بر اساس قاعده "مذاکره تا ابد" تمایل دارد در حالی که نه هدف و برنامه ای را از این مذاکرات دنبال می کند و نه برگه قدرتی در اختیار دارد.

ناصر ابو شریف خاطر نشان کرد که تشکیلات خودگردان پروژه ای شکست خورده را در پیش گرفته است در حالی که در تحقق راه حل تشکیل دو کشور ناکام ماند و شهرک سازی همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی کرانه باختری را هم تحت سلطه خود درآورده است.

ابو شریف افزود که عباس و دیگر رهبران تشکیلات خودگردان می دانند که مذاکرات سازش هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت، زیرا این تشکیلات هیچ برگ قدرت و برنده ای برای تهدید رژیم صهیونیستی در اختیار ندارد، بلکه خود و تمامی منابع قدرتش را نابود کرده است.

وی تصریح کرد که تشکیلات عباس نتوانست از انتفاضه قدس که از اکتبر 2015 شروع شده است و اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی که بیش از 40 روز به طول انجامید، بهره برداری کند و نه از این مسائل برای ترغیب ملت استفاده کرد و نه حتی به عنوان اهرم فشار و برگ برنده ای برای مذاکرات سازش.

این مسئول فلسطینی اظهار داشت که اگر تشکیلات خودگردان عقل و منطق را در پیش می گرفت، هرگز بدون قدرت بر سر میز مذاکره با رژیم صهیونیستی نمی نشست و در نهایت مجبور به پذیرش شروط و خواسته های طرف مقابل و بازگشت به میز مذاکرات سازش شده و بدین گونه موجب مشروعیت بخشی بیشتر به این رژیم خواهد شد.

ابو شریف تاکید کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی به عملیات عادی سازی روابط با این رژیم که برخی به دنبال آن هستند، مشروعیت می بخشد و در نهایت تنها طرفی که از این مساله سود می برد، دشمن صهیونیستی است.

وی افزود که محمود عباس پس از شکست سیاست هایش می توانست برنامه دیگری را در پیش گیرد اما او همچنان بر ادامه برنامه ها و سیاست های شکست خورده خود که موجب تضعیف و نابودی مساله فلسطین می شود، اصرار دارد و به ملت هم اجازه نمی دهد که گزینه های خود را برای تصحیح مسیر خویش در پیش گیرد.

پروژه های نابودی مساله فلسطین

از سوی دیگر، ناصر ابو شریف در رابطه با پروژه های نابودی مساله فلسطین که پس از سفر دونالد ترامپ به منطقه ظاهر شده است، تاکید کرد که طرح های ارائه شده ترامپ در سفر به فلسطین اشغالی جای تعجب ندارد، زیرا او رئیس جمهور کشوری است که حامی و پشتیبان "اسرائیل" است، آنچه مایه تعجب است، موضع و تعامل کشورهای عربی در این زمینه است.

ابو شریف اظهار داشت که موضع آمریکا موجب اختلاف میان کشورهای عربی شده است. وی تصریح کرد که تنها راه نجات، وحدت و قدرت کشورهای عربی برای مقابله با طرح های آمریکا در منطقه است.

وی تاکید کرد که هر ائتلافی علیه مقاومت شکل گیرد، شکست خواهد خورد و چنین ائتلاف هایی هرگز به نفع عاملان آن نخواهد بود، زیرا مقاومت قادر است از مرحله کنونی گذر کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران تلاش برای نابودی مساله فلسطین را امر تازه ای ندانست و گفت که این طرح ها و تلاش ها از زمان اشغال فلسطین به دست انگلیسی ها ادامه داشته است اما تمامی این توطئه ها به شکست انجامیده است. وی بار دیگر تاکید کرد که معیار مقابله با دشمن صهیونیستی مسائلی است که میزان نزدیکی یا دوری از مساله فلسطین را مشخص می کند. ابو شریف افزود کسانی که در مبارزه علیه دشمن صهیونیستی کنار ما ایستاده اند، از همه به ما نزدیک تر هستند و ما قصد دشمنی با هیچ طرفی را نداریم.

ناصر ابو شریف خاطر نشان کرد که کسانی در داخل امت اسلامی و عربی با طرح ها و توطئه های چیده شده علیه مساله فلسطین مقابله خواهند کرد به ویژه اینکه اکنون اوضاع تغییر کرده است. وی اشاره کرد که تمامی این طرح های شکست خورده با هدف فتنه و تفرقه افکنی در منطقه ارائه می شود.

ابو شریف در پایان تاکید کرد که هر حمله و تجاوزی علیه غزه همانند گذشته پایانی جز شکست ندارد و دشمن صهیونیستی نتیجه ای جز شکست دوباره در غزه کسب نخواهد کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018