صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

رئیس سابق شاباک: ائتلاف حماس و دحلان خطری برای امنیت "اسرائیل" است

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" اعلام کرد که ائتلاف "محمد دحلان" عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح با "یحیی سنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه راهبردی است و خطری برای امنیت "اسرائیل" به شمار می رود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یووال دیسکن طی اظهاراتی که روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" آنها را منتشر کرده، خاطر نشان کرده است که اسرائیل باید در سایه تحولات بین المللی و منطقه ای، در تعامل با فلسطینیان با واقع بینی بیشتری عمل کند و جلوی توافق دحلان ـ سنوار را که خطری راهبردی برای امنیت "اسرائیل" به شمار می رود، بگیرد.

وی افزود بر خلاف باور برخی طرف ها در محافل تصمیم گیری اسرائیل، این طرح قصد جداسازی غزه و تبدیل آن به کشور مستقل و الحاق بخشی از اراضی منطقه سیناء به مناطق فلسطینی نشین را ندارد و اسرائیل باید درک کند که اجرای این پروژه به خاطر مسائل متعدد؛ از جمله مخالفت ملت های مصر و فلسطین سخت است و حماس و دحلان هم نمی توانند این کار را انجام دهند.

دیسکن تصریح کرد که دحلان رویای ریاست بر فلسطینیان را در سر دارد، اما تحولات خطرناکی در رویکرد سیاسی وی ایجاد شده و مشخص است که وی اعتقادی به صلح با اسرائیل؛ به آن شکلی که تل آویو مد نظر دارد، ندارد و دحلان هرگز وارد چنین طرحی که می تواند به بلندپروازی های سیاسی وی پایان دهد، نمی شود.

وی درباره یحیی سنوار هم که در جریان مبادله وفاداری به آزادگان یا همان مبادله شالیت از زندان های صهیونیستی آزاد شده است، مدعی شد که وی سعی در تصدی مسئولیت رهبری حماس را دارد و نخستین اقدام وی در این زمینه انجام برخی اصلاحات در داخل حماس، آشتی اجتماعی با جریان دحلان و تلاش برای افزایش قدرت نظامی و امنیتی حماس و نیز حفر تعداد بیشتری از تونل ها در مرزهای شرقی و شمالی باریکه غزه بود.

دیسکن در پایان اعلام کرده است که اسرائیل باید خطر این توافق که باعث اعطای زمان بیشتر به حماس و به خطر افتادن امنیت این رژیم می شود، درک کند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018