صفحه-اصلى/فلسطين

تظاهرات گسترده ساکنان نوار غزه در محکومیت ادامه محاصره

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیات تحرک ملی برای لغو محاصره غزه و جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه دیروز جمعه تظاهرات های گسترده ای را در این باریکه در اعتراض به ادامه محاصره جائرانه و اقدامات ظالمانه تشکیلات خودگردان علیه ساکنان آن برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، شرکت کنندگان در این تظاهرات ها تصاویری از قربانیان محاصره نوار غزه در دست داشته و با سردادن شعارهایی موضع محمود عباس در قبال نوار غزه و اقدامات او از جمله قطع جریان برق، حقوق کارمندان و داروی مورد نیاز افراد بیمار را به شدت محکوم کردند.

جنبش حماس در اردوگاه جبالیا، محله شجاعیه و شهر خان یونس 3 تظاهرات جداگانه در محکومیت ادامه محاصره و توطئه ها علیه باریکه غزه برگزار کرد.

همچنین جنبش تحرک ملی برای لغو محاصره غزه اقدام به برگزاری 8 تظاهرات و تجمع در شمال نوار غزه، شهر غزه، استان مرکزی، خان یونس و رفح کرد.

عصام دعالیس از رهبران حماس اظهار داشت که هزاران فلسطینی با شرکت در این تظاهرات ها، تصمیمات عباس در قبال باریکه غزه را محکوم کردند.

دعالیس افزود که اعمال فشارها بر نوار غزه هرگز ساکنان آن را از مقاومت دور نمی کند و عملیات قهرمانانه مسجد الاقصی پیامی صریح به عباس بود بدین مفهوم که ملت فلسطین چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری همچنان پشت مقاومت ایستاده است.

در همین حال، هزاران شهروند فلسطینی شامگاه دیروز جمعه در تظاهرات شمع ها در اردوگاه نصیرات، البریج، المغازی و دیر البلح شرکت کرده و تصمیمات و اقدامات عباس که موجب تشدید بحران های پیش روی باریکه غزه شده را به شدت محکوم کردند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018