صفحه-اصلى/فلسطين

اردن: سیطره بر مسجد الاقصی، تهدیدی حیاتی برای این مسجد است

امان ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

معاون اول رئیس پارلمان اردن تاکید کرد که مسجد الاقصی با شنیع ترین تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی مواجه است و سیطره این رژیم بر مسجد الاقصی، تهدیدی وجودی برای آن است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خمیس عطیه در گفتگو با الرساله نت اظهار داشت که بستن درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزاران، تجاوزی آشکار علیه سراسر امت اسلامی است.

عطیه خواستار موضع قوی امت اسلامی و عربی برای حمایت از مسجد الاقصی شد تا دیگر فکر تکرار چنین تجاوزاتی به ذهن دشمن صهیونیستی خطور نکند.

وی تاکید کرد که مسجد الاقصی خط قرمز است و امت اسلامی و عربی با تمامی مشکلات و بحران هایی که دارد، اجازه تعرض به این مکان مقدس را نمی دهد.

این نماینده اردنی تحرک فوری و یکچارچه امت اسلامی و عربی و تحرک در هیات های بین المللی به منظور محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی و بازداشتن این رژیم از تغییر آثار و نشانه های مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس را خواستار شد.

لازم به ذکر است که دشمن صهیونیستی پس از عملیات استشهادی مسجد الاقصی در روز جمعه گذشته که به شهادت 3 جوان فلسطینی و هلاکت 2 نظامی این رژیم منجر شد، درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران بسته و برای نخستین بار از سال 1969 نماز جمعه در این مسجد را نیز لغو کرد که این اقدام تجاوزکارانه با خشم گسترده فلسطینیان و امت اسلامی و عربی همراه بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018