صفحه-اصلى/فلسطين

دیدار هیات جهاد اسلامی با دحلان در قاهره

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیات جنبش جهاد اسلامی که به ریاست دکتر رمضان شلح دبیر کل این جنبش و همراهی زیاد نخاله معاون او به دعوت سازمان اطلاعات مصر به قاهره سفر کرده بود، با محمد دحلان از رهبران سابق جنبش فتح دیدار کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع رسمی مصری، هیات جهاد اسلامی روز گذشته با دحلان در قاهره دیدار و تفاهماتی که اخیرا میان هیات جنبش حماس و این رهبر سابق فتح حاصل شده است، را بررسی کرده است.

این منابع تاکید کردند که این دیدار تحت نظارت مصر و با حضور دو نفر از مسئولان سازمان اطلاعات این کشور برگزار شد.

این در حالی است که منابع فلسطینی در نوار غزه در ژوئن گذشته از دست یابی جنبش حماس به تفاهماتی با دحلان تحت نظارت مصر در جریان سفر هیات این جنبش به قاهره به ریاست یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه خبر داده بودند. هیات حماس متشکل از سنوار، مروان عیسی و روحی مشتهی دو عضو ارشد گردان های قسام و حماس و توفیق ابو نعیم رئیس سرویس های امنیتی حماس در نوار غزه بود.

منابع مذکور افزودند که به موجب توافق میان حماس و دحلان، این جنبش قرار است کنترل اوضاع امنیتی نوار غزه را بر عهده داشته باشد و دحلان نیز روابط خارجی آن را و در اداره گذرگاه رفح نیز شرکت داشته باشد و کمیته ای نیز متشکل از تمامی گروه های فلسطینی در نوار غزه تشکیل شود.

منابع مصری پیش بینی کردند که طی ساعات آینده یک هیات امنیتی مصری به منظور بحث و بررسی تعهدات حماس برای تامین امنیت نوار مرزی با مصر وارد نوار غزه شود.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018