صفحه-اصلى/فلسطين

بی توجهی عباس به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی

پکن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی امروز چهارشنبه خود در چین هیچ توجهی به اوضاع خطرناک شهر اشغالی قدس در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه و ممانعت آن از اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی نکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری چین، محمود عباس در جریان این سخنرانی خود در شهر پکن که بیش از 20 دقیقه به طول انجامید، هیچ اشاره ای به اوضاع شهر قدس نکرد و در عین حال آمادگی خود برای برگزاری دیدارهای سیاسی سه جانبه "چینی، فلسطینی و اسرائیلی" را اعلام نمود.

عباس با تاکید بر پروژه سازش خاطر نشان کرد که ما با وجود تمامی مشکلاتی که از جانب رژیم صهیونیستی متوجه ما می شود، آماده صلح هستیم و با "تروریسم"؛ صرفنظر از اینکه منبع آن چه طرفی و شکل آن چگونه باشد، مخالفیم.

این در حالی است که هزاران نفر از فلسطینیان از یکشنبه گذشته در مقابل باب الاسباط و دروازه های مسجد مبارک الاقصی جمع شده اند تا مخالفت خود با شرط رژیم صهیونیستی برای عبور نمازگزاران فلسطینی از گیت های الکترونیکی برای ورود به مسجد الاقصی را اعلام کنند.

گفتنی است که نظایمان صهیونیست سه شنبه شب گذشته به نمازگزاران فلسطینی که در حال اقامه نماز عشاء در نزدیکی باب الاسباط بودند، حمله کردند که در نتیجه آن دهها نفر؛ از جمله شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد مبارک الاقصی زخمی شدند و برای مداوا به بیمارستان مقاصد در شرق قدس انتقال یافتند. نمازگزاران فلسطینی از آغاز این درگیری ها از ورود به مسجد الاقصی خودداری می کنند و نماز جماعت را در مقابل دروازه های این مسجد برگزار می کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018