صفحه-اصلى/فلسطين

طی تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی؛

اردوغان خواستار برچیدن گیت های امنیتی از دروازه های مسجد الاقصی شد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس جمهور ترکیه از اسرائیل خواست تا گیت های امنیتی را از ورودی های مسجد مبارک الاقصی بردارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان تاکید کرد که نصب این گیت ها موجب تشدید درگیری ها میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی می شود.
اردوغان طی تماس تلفنی با رووین ریولین رئیس رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد که با توجه به اهمیت و جایگاه مسجد الاقصی برای جهان اسلام باید اسرائیل این گیت ها را هر چه زودتر از این مکان بردارد.
اسرائیل پس از عملیات استشهادی اخیر قدس اقدام به نصب این گیت ها کرد، در جریان این عملیات دو مامور پلیس صهیونیستی کشته شدند.
اردوغان همچنین در یک تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که اقدامات امنیتی اسرائیل در مسجد الاقصی غیر قابل قبول است.
از سوی دیگر، دانشگاه الازهر مصر طی پیامی فوری مجامع بین المللی و رهبران کشورهای عربی و اسلامی را به نجات مسجد الاقصی فراخواند.
این دانشگاه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی را با نگرانی شدید دنبال می کند.
الازهر ضمن هشدار درباره تداوم تعرضات نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی تاکید کرد که این اقدام موجب تحریک احساسات مسلمانان جهان می شود و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.
جماعت اخوان المسلمین مصر نیز دیروز پنجشنبه خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر جهان به نشانه همبستگی با مسجد الاقصی شد.
این جماعت با صدور بیانیه ای اقدام اشغالگران صهیونیست به محاصره مسجد الاقصی و حملات مکرر آنان به نمازگزاران فلسطینی را محکوم و بر لزوم ادامه اعتراضات و تظاهرات تا زمان پایان یافتن تجاوزات صهیونیست ها در مسجد الاقصی و قدس تاکید کرد.
اتحادیه جهانی علمای اسلام نیز چندی پیش با صدور بیانیه ای تمامی مسلمانان جهان را به حمایت و پاسداری از مسجد الاقصی فرا خواند.


متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018