صفحه-اصلى/فلسطين

هنیه: تعرضات صهیونیست ها به مسجد الاقصی را بی پاسخ نمی گذاریم

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که نبرد قدس در حقیقت نبرد ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، اسماعیل هنیه امروز در جریان ایراد خطبه های نماز جمعه در مسجد عمری در شهر غزه تاکید کرد که اکنون دیدگان مسلمانان جهان به سمت قدس و مسجد الاقصی دوخته شده است.
وی ضمن مخالفت با هرگونه اقدامات و طرح های اسرائیل در شهر قدس و مسجد الاقصی، افزود: « ما در حال حاضر در راستای آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی تلاش می کنیم.»
وی یادآور شد: ملت فلسطین بر وحدت خود در نبرد قدس تاکید می کند، این ملت اصول و آرمان هایی دارد که موجب وحدت و انسجام آنان و مجد و عظمت و سرافرازیشان شده است، نبرد قدس ثابت کرد که ملت فلسطین قادر به پایداری در برابر تمامی چالش هاست.
رئیس دفتر سیاسی حماس 
خاطرنشان ساخت: ما همصدا و همنوا با مردم قدس از ورود به مسجد الاقصی از طریق گیت های امنیتی خودداری می کنیم. 

هنیه تصریح کرد: ملت فلسطین می خواهد بر روی سرزمین خود زندگی کند و حاکمیت قدس را به دست بگیرد، ملت فلسطین با برپایی تظاهرات و راهپیمایی می خواهد اعتبار و جایگاه آرمان فلسطین را نزد امت های عربی و اسلامی احیا کند، هدف از این تحرکات تاکید بر محوریت مساله فلسطین است. 
وی یادآور شد: تعرضات اشغالگران صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی و بیت المقدس اشغالی را بی پاسخ نمی گذاریم.
هنیه از سازمان همکاری اسلامی که پس از آتش سوزی مسجد الاقصی در سال 1969 تاسیس شد، خواست تا با تجاوزات صهیونیست ها علیه  آن مقابله کند
وی از رجب طیب اردوغان  به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی دعوت کرد به مسئولیت های خود عمل کرده و طرحی اسلامی را برای مقابله با توطئه های دشمن ارائه کند.
اسماعیل هنیه از پادشاه اردن نیز به عنوان رئیس اجلاس سران عرب دعوت کرد به مسئولیت های خود در قبال حوادث و رخدادهای قدس عمل کند.
وی خواستار برگزاری نشست گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین در بیروت یا قاهره برای بررسی تجاوزات دشمن صهیونیستی  علیه مسجد الاقصی و تلاش این رژیم برای سیطره بر این مسجد شد..

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018