صفحه-اصلى/فلسطين

نماینده حماس: امروز هیچ اهرم فشاری بر اسرائیل وجود ندارد

تهران - مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نماینده جنبش حماس در ایران گفت: اسرائیل امروز تلاش می‌کند تجارت سیاه را در قاره آفریقا گسترش دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از ایسنا، هجدهمین میزگرد تخصصی فلسطین و افق آینده امروز (سه‌شنبه) در کمیته فلسطین  برگزار شد.
خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران  در این میزگرد خاطرنشان کرد: شاهد تجارت سیاه رژیم صهیونیستی در آفریقا و سایر کشورها هستیم. آنها سلاح های خود را به کشورهای فقیر می فروشند، همچنین می بینیم که شرایط را برای بازدید مقام‌های آنها از کشورهای آفریقایی فراهم می‌کنند.
نماینده جنبش حماس در ایران گفت: درحالی که دولت سابق آمریکا نتوانست در آفریقا به قدرتی دست یابد حالا دولت جدید فکر می کند از طریق رژیم صهیونیستی می تواند به آرزوهای خود دست یابد؟
وی ادامه داد: کشوری مثل هند که رهبری مثل گاندی داشت و حتی در زمان تسلط انگلیس حق فلسطین را به رسمیت شناخت و خودش در عر صه تکنولوژی سرآمد است امروز بزرگترین کشور واردکننده سلاح از اسرائیل شده است. این تاکیدی بر فساد آمریکا است که می‌خواهد از طریق اسرائیل به اهداف خود دست یابد.

قدومی در بخش دیگری از میزگرد گفت: امروز دیگر مسئله فقط برگزاری نماز جماعت در مسجدالاقصی نیست.  شاید این سوال مطرح شود که آیا  گیت هایی که در آنجا گذاشته شده است مانع از برگزاری نماز است؟ این مسئله کوچکی نیست چرا که با همین اقدامات مرکزیت را از اردن به رژیم اسرائیل منتقل می کنند.
وی ادامه داد: اسرائیل غیر از قدس می خواهد مسجدالاقصی را هم در اختیار خود بگیرد. متاسفانه امروز هیچ اهرم فشاری بر اسرائیل وجود ندارد که از تصمیم خود صرف نظر کند.
نماینده جنبش حماس خاطرنشان کرد: از مسئولان عرب و بین‌المللی خواهش می کنیم اعلام کنند موضع آنها در قبال تحولات اعلامی از سوی رژیم صهیونیستی چیست؟ امروز شاهد تحولات وحشتناکی هستیم. ما از دولت‌ها انتظار موضع گیری داریم و می خواهیم لااقل همگام مردم خود گام بردارند.
نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد: رییس جمهور آمریکا در سفر به منطقه و قبله گاه مسلمانان دست به تقسیم بندی زده و می گوید چه گروههایی تروریست هستند و چه گروههای تروریست نیستند. ماه پیش هم یونسکو شهر قدس را شهر اشغال شده نامید و نماینده اسرائیل آن مصوبه را مچاله کرد و هیچ کس واکنشی نشان نداد.
وی ادامه داد: زمانی که شهر الخلیل را میراث جهانی معرفی کرند و نماینده اسرائیل آن را نپذیرفت نماینده کوبا دست به اعتراض زد. در این جلسه نماینده اسرائیل از حاضرین خواست به احترام قربانیان هولوکاست یک دقیقه بایستند و غیر از نماینده کوبا همه ایستادند. بعد نماینده  کوبا هم درخواست کرد که به احترام شهدای فلسطینی هم بایستند.
 
قدومی تاکید کرد تا امروز تشکل ها و سازمان هایی نداشتیم که بتوانیم در این گونه موارد اعتراض کنیم. هرچند از سوی سازمان های مردم نهاد شاهد توفیقاتی بودیم .
وی ادامه داد: ما به عنوان آزادی و عدالت مسیر دیپلماتیک و مانورهای سیاسی را پیش رو داریم. قوانین موجود که به نفع مردم فلسطین است یا اجرایی نمی شود یا آمریکا مانع از تحقق آنها می شود. راه دوم که پیش رو داریم اعتراض است‌. از کلیه سازمان های بین المللی که از حقوق حقه مردم فلسطین دفاع کردند سپاسگزاریم و از همه کشورها می خواهیم  که همچنان حامی مردم فلسطین باشند.

  برهانی استاد دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران هم در این میزگرد با بیان اینکه حماس و حزب الله را تروریستی اعلام می کنند، درحالی که اسرائیل با کشورهای قدرتمند جهان در حال گسترش صادرات و تبادلات اقتصادی است گفت: اسرائیل در حال گسترش روابط خود با جهان است و نقطه عطف آن سفر نخست وزیر هند به اسرائیل است.  ۱۰ سال پیش هیچ کس فکر آن را هم نمی کرد که کشوری مثل هند که گاندی را به چشم دیده بود روزی با اسرائیل قرار دادهای کلان سلاح امضا کند.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی و عربی امروز به دلیل درگیری در مسائل منطقه هزینه کمتری برای کمک به فلسطین صرف می کنند و درنتیجه فشار کمتری به اسرائیل وارد می شود.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: از یک سو صهیونیست ستیزی را نمونه ای از یهودی ستیزی می دانند از سوی دیگر به اسلام هراسی در جهان دامن می زنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018