صفحه-اصلى/فلسطين

هنیه: نبرد مسجدالاقصی، مقدمه زوال و نابودی اسرائیل است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که نبرد مسجد الاقصی سرآغاز زوال و نابودی رژیم صهیونیستی و برچیدن اشغالگری از فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در خطبه های نماز جمعه در مسجد عمری در غزه تصریح کرد که اساس و عنوان نبرد کنونی در قدس و مسجد الاقصی، درهم شکستن قواعد و معادلات دشمن در زمینه نصب گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی است.

هنیه اشاره کرد که گیت های امنیتی نصب شده در ورودی های مسجد الاقصی پرده از معدن حقیقی ساکنان قدس که تسلیم خواسته های دشمن نشدند و ثابت کردند که هیچ جنایتی نمی تواند آن ها را از دفاع از قدس و مسجد الاقصی بازدارد، برداشت.

وی اشاره کرد که مساله قدس با وجود اهمیتی که دارد، تنها مساله فلسطینیان نیست، بلکه سراسر امت اسلامی و عربی باید برای دفاع از قبله نخست و سومین حرم شریف به پا خیزند.

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار نشست فوری گروه های فلسطینی در بیروت یا قاهره یا هر مکان دیگری به منظور بررسی راه های مقابله با طرح های شوم و تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی شد.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که تصمیم رژیم صهیونیستی به ابقای گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی، ثابت کرد که مذاکرات با این رژیم هیچ نتیجه و فایده ای ندارد و توهم عادی سازی روابط با این رژیم زیر پای ساکنان قدس نابود شد.

هنیه تصریح کرد که مقاومت در غزه که سیاست ها و مواضع خود را دارد و هر روز در حال تقویت توان خود است، خود را برای آزادسازی قدس و بازگشت فلسطینیان به سرزمین مقدس و مبارک خود آماده می کند.

وی تاکید کرد که مقاومت و عملیات آل جبارین در مسجد الاقصی لرزه بر اندام دشمن صهیونیستی انداخته است و به مانعی در برابر طرح های شوم دشمن در قدس و مسجد الاقصی تبدیل شده است. هنیه تصریح کرد که تصمیم شب گذشته کابینه دولت رژیم صهیونیستی مبنی بر باقی بودن گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی، ثابت کرد که توهم صلح با رژیم صهیونیستی و عادی سازی روابط با آن زیر پاهای ساکنان قدس برای همیشه نابود شد.

هنیه خاطر نشان کرد که ملت فلسطین روز خشم را به راه انداخت تا تصمیم رژیم صهیونیستی برای باقی بودن گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی را در هم شکند.

اسماعیل هنیه افزود که هدف از روز خشم اعتبار بخشی مجدد به وحدت و اصول ملی فلسطینیان بود، زیرا قدس مایه وحدت و همدلی ملت فلسطین است و در نبرد قدس و مسجد الاقصی در اصل وحدت ملت فلسطین مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اشاره کرد که اصول و آرمان های ملی فلسطین مایه وحدت این ملت است و جمع شدن فلسطینیان بر سر محورهای نزاع با دشمن صهیونیستی می تواند در نهایت به تحقق آشتی ملی منجر شود.

وی ضمن تمجید از مقاومت و مبارزات ساکنان قدس، تاکید کرد که اهل قدس به نیابت از ملت فلسطین و سراسر امت اسلامی و عربی به دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین برخواسته اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس سیاست ها و تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی را به شدت رد و آن را باطل و مردود دانست.

اسماعیل هنیه گفت که ما به دنبال به شکست کشاندن طرح ها و سیاست های تجاوزکارانه دشمن صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی هستیم و هدف دشمن از نصب گیت های امنیتی و دیگر تدابیر اتخاذ شده، خالی کردن مسجد الاقصی از نمازگزاران و در نهایت اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد مبارک است.

هنیه اظهار داشت که نبرد قدس و مسجد الاقصی دستاوردهای زیادی برای ملت و مقاومت فلسطین و سراسر امت اسلامی داشت و موجب وحدت دوباره آنان پشت مساله قدس شد.

وی تاکید کرد که ساکنان قدس قادر به تحمیل معادلات جدید بر دشمن با ثبات و پایداری خود و تسلیم نشدن در برابر دشمن هستند همانگونه که غزه نیز با مقاومت معادلات تازه ای را بر دشمن تحمیل کرد.

اسماعیل هنیه خطاب به برخی کشورهای عربی که در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و سازش با آن گام برمی دارند، تصریح کرد که این رژیم هیچ اعتقاد و باوری به صلح و سازش ندارد و تنها به دنبال زورگویی و اشغالگری است. وی نسبت به عادی سازی روابط کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی و خالی کردن پشت ملت فلسطین و اجرای معامله قرن شدیدا هشدار داد.

هنیه از سازمان همکاری اسلامی نیز که پس از آتش سوزی مسجد الاقصی در سال 1969 تاسیس شد، خواست به مقابله با طرح های شوم دشمن صهیونیستی برخیزد.

وی از رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی دعوت کرد به مسئولیت های خود عمل کرده و طرحی اسلامی را برای مقابله با توتئه های دشمن ارائه دهد.

اسماعیل هنیه از پادشاه اردن نیز به عنوان رئیس اجلاس سران عرب دعوت کرد به مسئولیت های خود در قبال حوادث و رخدادهای قدس عمل کند.

هنیه خاطر نشان کرد که تمامی طرح های دشمن صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی محکوم به شکست بوده و راه به جایی نخواهد برد و ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی در برابر این طرح ها ایستاده و آن را به شکست خواهند کشاند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018