صفحه-اصلى/فلسطين

اردوغان: مسجد الاقصی مایه افتخار و احترام 1.7 میلیارد مسلمان است

آنکارا ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که مسجد الاقصی مایه افتخار و احترام نه تنها فلسطینیان بلکه 1.7 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان است و هرگز نباید انتظار داشت که امت اسلامی در قبال تجاوزات علیه این مکان مقدس و مبارک سکوت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رجب طیب اردوغان امروز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در فرودگاه اتاتورک در شهر استانبول قبل از سفر به عربستان سعودی تصریح کرد که ترکیه به شدت تجاوزات، محدودیت ها و تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی را محکوم می کند.

اردوغان بر ادامه تلاش های کشورش در راستای تحقق صلح در منطقه و حمایت از حقوق و مبارزات عادلانه و مشروع ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد که به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی، بار دیگر از رژیم صهیونیستی می خواهد به قوانین بین المللی و ارزش های انسانی پایبند باشد و از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش و درگیری ها در منطقه شود، اجتناب ورزد.

اردوغان خاطر نشان کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای پایان دادن به تنش و درگیری های جاری در  قدس و بازگشت آرامش به مسجد الاقصی دریغ نمی کند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان دیروز شنبه نیز ضمن محکوم کردن پافشاری رژیم صهیونیستی بر ادامه اقدامات خود علیه مسجد مبارک الاقصی، از جامعه بین المللی خواست تحرکی فوری برای مقابله با مانع تراشی های این رژیم بر سر راه عبادت آزادانه فلسطینیان در مسجدالاقصی اتخاذ کند.

لازم به ذکر است که مسئولان ترکیه روز گذشته اعلام کردند که اگر رژیم صهیونیستی درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بازگشایی نکند، سفارت این رژیم را در آنکارا تعطیل و دیگر گذرنامه گردشگران اسرائیلی را نخواهد پذیرفت.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018