صفحه-اصلى/فلسطين

سخنگوی حماس؛

بازداشت اعضای این جنبش تلاشی نافرجام در جهت سرکوب قیام الاقصی است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: بازداشت گسترده اعضا و فعالان این جنبش در کرانه باختری تلاشی مذبوحانه در جهت خاموش کردن شعله های قیام ملت فلسطین در حراست و حمایت از مسجد مبارک الاقصی است.

حازم قاسم سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تاکید کرد که این جنبش در کنار تمامی قشرهای ملت فلسطین به فعالیت های خود در جهت حمایت و پشتیبانی از انتفاضه قدس و پاسداران مسجد الاقصی ادامه می دهد.

وی خاطرنشان ساخت که دشمن صهیونیستی با این بازداشت ها هرگز نخواهد توانست اراده پولادین ملت فلسطین را که برای حمایت از مسجد الاقصی دست به قیام زده است تضعیف کند.

گفتنی است که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کرده و ضمن سرکوب گسترده شهروندان فلسطینی، دست کم 25 نفر از جمله یک نماینده فلسطینی و شماری از رهبران و فعالان حماس را به اسارت گرفتند.

نظامیان صهیونیست به شهر سلفیت حمله کرده و دکتر عمر عبدالرزاق مطر وزیر دارایی دولت دهم و نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین را اسیر کردند. صهیونیست ها همچنین یک اسیر آزاده فلسطینی را نیز در شهرک عورتا در جنوب نابلس به اسارت گرفتند. در استان الخلیل نیز شماری اسیر آزاده از جمله محمد منیر خلیل که بیش از 12 سال در اسارت بوده است، را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی 3 شهروند فلسطینی را هم در شهرک تقوع در شرق بیت لحم و یک فلسطینی را هم در اریحا اسیر کردند.

اشغالگران صهیونیست به طوباس و قلقیلیه نیز حمله کرده و چندین شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018