صفحه-اصلى/فلسطين

امتناع نیروهای امنیتی صهیونیستی از خدمت در قدس از ترس مبارزان فلسطینی

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شمار زیادی از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی به ویژه عناصر یگانی که دو نیروی آن در درگیری های مسجد الاقصی به هلاکت رسیدند، از ترس هدف قرار گرفته شدن توسط مبارزان مقاومت فلسطین در قدس اشغالی از خدمت نظامی در این شهر خودداری کرده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری زبان "کیکار هشبات"، تمرد و سرپیچی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از خدمت از قدس اشغالی به ویژه پس از تصمیم شب گذشته کابینه امنیتی دولت رژیم صهیونیستی پیرامون برداشتن گیت های امنیتی نصب شده در ورودی های مسجد الاقصی به شدت بالا گرفت.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی پس از برداشتن گیت های امنیتی گفته اند که اکنون به شکاری برای فلسطینیان در قدس تبدیل شده ایم.

شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد که خانواده های نظامیانی که در قدس اشغالی خدمت می کنند، به شدت نگران به خطر افتادن جان آن ها هستند و به شدت مخالف استقرار آنان در اطراف مسجد الاقصی به دلیل نبود هیچگونه تضمینی در مورد زنده ماندن آن ها هستند.

این شبکه اشاره کرد که همسران و خانواده های شمار زیادی از عناصر پلیس رژیم صهیونیستی با اعزام آنان به قدس و مسجد الاقصی مخالفت کرده اند، زیرا هر لحظه ممکن است حادثه یا عملیاتی در این مناطق به وقوع پیوسته و زندگی آنان به خطر بیفتد.

آن ها از دولت رژیم صهیونیستی خواسته اند جایگزین هایی را برای تضمین سلامت همسرانشان قرار دهد.

این در حالی است که در عملیات استشهادی 3 جوان فلسطینی در محوطه های مسجد الاقصی در 14 جولای گذشته 2 نیروی پلیس رژیم صهیونیستی که در حال تحریک نمازگزاران فلسطینی بودند، به هلاکت رسیدند.

در پی این عملیات، دشمن صهیونیستی اقدام به تعطیلی مسجد الاقصی و جلوگیری از اقامه نماز در داخل آن و نصب گیت های امنیتی در ورودی های آن کرد که این اقدامات خشم گسترده فلسطینیان و امت اسلامی و عربی را در پی داشت و منجر به وقوع درگیری های شدیدی شده که تاکنون در جریان آن 5 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

به رغم گذشت 11 روز از درگیری ها در قدس و مسجد الاقصی، هنوز درهای این مسجد به روی فلسطینیان بازگشایی نشده است و هر لحظه ممکن است اوضاع بدتر و وخیم تر شود و درگیری ها شدت یابد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018