صفحه-اصلى/فلسطين

تظاهرات باشکوه مردم ترکیه در استانبول به نشانه حمایت از مسجد الاقصی

استانبول ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دهها هزار نفر از شهروندان ترک عصر امروز یکشنبه تظاهرات باشکوهی را در شهر استانبول (ترکیه) به نشانه محکومیت تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی و همبستگی با ملت فلسطین و به ویژه اهالی قدس برگزار کردند.

به گزارش بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تظاهرات به دعوت حزب "سعادت" ترکیه و با عنوان "تجمع بزرگ قدس" در میدان "ینی کاپی" استانبول برگزار شد.

در این برنامه دهها جمعیت و نهاد مدنی ترکیه هم مشارکت داشتند تا مخالفت خود با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی، قدس و کل فلسطین را نشان دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعتراضی پرچم های ترکیه و فلسطین و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی در حمایت از مسجد الاقصی و قدس و ملت فلسطین نقش بسته بود و از جمله آنها می توان به "آزادی از قدس آغاز می شود"، "قدس متعلق به مسلمانان است"، "قدس و استانبول دست در دست هم می دهند" و "خورشید آزادی به زودی از آسمان قدس طلوع خواهد کرد" اشاره نمود.

تظاهرات کنندگان همچنین پیشانی بندهایی به رن پرچم های ترکیه و فلسطین و منقش به شعارهای همبستگی با قدس به پیشانی بسته بودند و بر مخالفت خود با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تاکید می کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018