صفحه-اصلى/فلسطين

تاکید کنفرانس استانبول بر حمایت از قدس و مخالفت با عادی‌سازی روابط

استانبول ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شرکت کنندگان در کنفرانس استانبول نسبت به مشارکت برخی کشورهای عربی در طرح های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید کردند که این مساله می تواند بر روی مساله فلسطین تاثیر منفی بگذارد ضربات بزرگی به مجموعه اصول فلسطینی بزند و به رژیم صهیونیستی فرصت بیشتری برای نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان می دهد.

به گزارش بخش ترکی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس"، در حاشیه این کنفرانس بین المللی که به همت ائتلاف جهانی سازمان های دانشجویی و جوانان حامی قدس و فلسطین با عنوان "برای تو ای شهر صلح" در شهر استانبول ـ ترکیه ـ برگز ار شد، تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به جایگاه قدس و مسجد الاقصی نزد امت اسلامی آگاه است و اهمیت قدش شریف در ایجاد وحدت میان امت را می داند و از همین رو، سعی در تخریب آن و نابودی جوانان حامی آنرا دارد تا مساله اصلی امت که همان قدس و فلسطین است، به فراموشی سپرده شود.

حمدان تصریح کرد که راه آزادی فلسطین در اهتزاز نگه داشتن پرچم جهاد در برابر رژیم صهیونیستی است و در همین راستا، ما خواستار بازتعریف برخی اصطلاحات مانند اصطلاح "تروریسم" هستیم که بر امت اسلامی تحمیل می شود.

از سوی دیگر، "مصعب محمد" رئیس این کنفرانس هم تاکید کرد که حوادث منطقه نشان می دهد که رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنگ هاست که آخرین مورد از آنها بحران حاکم بر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود که بر روی مساله فلسطین تاثیر منفی گذاشت.

"صالح توران" عضو سازمان "جوانان آناتولی" ترکیه هم تصریح کرد که کنفرانس استانبول فرصتی برای یادآوری و تحریک جوانان و پیشگامان جنبش های اسلامی به منظور اهتمام بیشتر به مساله فلسطین و قدس در مسیر تلاش برای تحقق پروژه مقاومت و آزاد سازی فلسطین است.

"مانوئل مسلم" عضو هیات اسلامی ـ مسیحی حمایت از مقدسات و اسقف کلیسای لاتین غزه هم بر اهمیت برگزاری چنین کنفرانس هایی به ویژه درباره شهر قدس و لزوم اجرای مفاد بیانیه پایانی آنها تاکید کرد.

وی در سخنان ضبط شده خود خاطر نشان کرد که مساله فلسطین و قدس مساله ای قدیمی است که رژیم صهیونیستی هر چقدر هم دست به ایجاد درگیری ها و بحران های ساختگی در منطقه بزند، نمی تواند آنرا از اذهان امت پاک کند؛ هر چند که این رژیم به هر کسی که ساکن فلسطین باشد، از نظر اسرائیل "تروریست" است و هیچ تفاوتی هم میان مسیحیان و مسلمانان قائل نمی شود.

گفتنی است که کنفرانس استانبول طی روزهای 7 الی 10 ژوئیه جاریه در شهر استانبول ـ ترکیه ـ برگزار می شود و حدود 300 جوان به همراه تعدادی از  فعالان سیاسی، رسانه ای و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کرده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018