صفحه-اصلى/فلسطين

دست رد آمریکا به سینه عباس در زمینه توقف شهرک سازی ها

واشنگتن _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار اخیرش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، اعلام کرد که توقف شهرک سازی در کرانه باختری ممکن نیست؛ چرا که این مساله می تواند منجر به فروپاشی دولت بنیامین نتانیاهو شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع دیپلماتیک امروز شنبه در گفتگو با روزنامه "الحیات" ـ چاپ لندن ـ اعلام کردند که دیدار جارد کوشنر و محمود عباس منجر به تحقق برخی پیشرفت ها شده است، اما در حدی نیست که منجر به از سر گیری مذاکرات سازش شود.

این منابع خاطر نشان کردند که کوشنر با وجود اینکه تا حدودی از راهکار تشکیل دو کشور حمایت می کند، اما مخالف تعیین مرزهای سال 1967 به عنوان مرزهای کشور فلسطین است و مدعی است که مرزها باید از طریق توافق میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی مشخص شوند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند که هیات آمریکایی به عباس اعلام کرده است که این هیات در مرحله آینده برای تقویت روابط میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی در عرصه های اقتصادی، امنیتی و سیاسی قبل از آغاز مجدد مذاکرات تلاش خواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، هیات فلسطینی در این دیدار خواستار آزادی عمل اقتصادی فلسطینیان در منطقه "ج" شده بود که 60 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می دهد. این هیات همچنین خواستار آزادی واردات و صادرات و اصلاح پروتوکل اقتصادی شده بود.

هیات آمریکایی در این دیدار مدعی شده است که توقف شهرک سازی غیر ممکن است؛ چرا که می تواند منجر به فروپاشی دولت نتانیاهو شود.

گفتنی است که محمود عباس از دولت آمریکا می خواهد که با صدور بیانیه ای صریح اعلام کند که هدف از مذاکرات دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018