صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

واکنش محافل صهیونیستی به استعفای مسئول پرونده نظامیان اسیر

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

استعفای "لیئور لوتان" مسئول پرونده نظامیان مفقود و اسیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه واکنش های گسترده ای در میان صهیونیست ها در پی داشته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بارزترین واکنش های محافل صهیونیستی به استعفای لوتان به شرح زیر است:

لیئور لوتان اظهار داشت که طی 3 سال فعالیت به عنوان مسئول پرونده نظامیان مفقود و اسیر اسرائیلی شاهد سرسختی جنبش حماس در شیوه تعامل با ما در مورد پرونده نظامیان اسیر بودم.

مادر منگستو یکی از صهیونیست های اسیر در غزه: زندگی فرزندم در خطر است و امیدوارم دولت به وعده هایش مبنی بر بازگرداندن او پایبند باشد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی: با هر وسیله ای در تلاش برای بازگرداندن نظامیان مفقود در جنگ خواهیم بود.

الموگ بوکرمن تحلیلگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی: لوتان به این نتیجه رسید که دولت طفره می رود و به او اجاره مذاکره حقیقی در مورد پرونده نظامیان اسیر و مفقود را نمی دهد.

بوکرمن: سخنان سال آویگدور لیبرمن در مورد اینکه مخالف امضای قرارداد مبادله اسرا با حماس است، دلیل اصلی استعفای لوتان است.

سمحا گولدن پدر هدار گولدن افسر اسیر اسرائیلی در غزه: نتانیاهو از پشت به لوتان خنجر زد و کمکی به او در رابطه با پرونده نظامیان اسیر نکرد.

مادر ارون شائول نظامی اسیر اسرائیلی: از لوتان به خاطر تلاش هایش تشکر می کنیم هرچند نتیجه ای به همراه نداشت و از دولت می خواهیم هرچه سریع تر جانشین او را تعیین کند و در صورت تاخیر در این زمینه، ثابت خواهد شد که مساله نظامیان اسیر در راس اولویت های دولت قرار ندارد.

خانواده گولدن: احساس می کنیم که دولت ما را فراموش کرده است که البته این عجیب نیست و قابل پیش بینی بود و از لوتان نیز به خاطر تلاش هایش تشکر می کنیم.

پدر هدار گولدن در توییتر: استعفای لیئور لوتان مسئول پرونده نظامیان مفقود و اسیر، دلیل قاطعی بر عجز و ناتوانی نخست وزیر و وزیر دفاع در بازگرداندن نظامیان اسیر نزد حماس بود.

موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: استعفای لوتان نگران کننده است، دولت پایبندی اخلاقی در قبال بازگرداندن نظامیان مفقود و کشته شدگان ارتش و دفن آن ها در محل سکونت خود دارد.

عمیر پیرتس عضو کنست و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: باید هرچه سریع تر جانشینی برای لوتان تعیین شود و اقدامات لازم برای بازگرداندن نظامیان اسیر انجام شود، زیرا در مسائل انسانی و حساس به هیچ وجه نباید تعلل کرد.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018