صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

تلاش رژیم صهیونیستی برای عضویت در شورای امنیت

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی به تلاش های خود برای کسب یکی از کرسی های شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه می دهد و در مقابل، اتحادیه عرب هم تلاش دارد مانع از تحقق این رویای تل آویو در جریان انتخابات ژوئن سال 2018 شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری عبری "واللا"، رژیم صهیونیستی طی ماه های گذشته کمک های خود به سازمان ملل متحد را از 11.7 میلیون دلار به 1.7 میلیون دلار کاهش داده است و به عبارت دیگر می توان گفت که این کمک ها در سال گذشته 4 برابر میزان فعلی آن بود.

واللا اعلام کرده است که نمایندگان رسمی اتحادیه عرب طی هفته های اخیر به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و از آنها خواسته اند نشستی را برای بررسی مساله نامزدی رژیم صهیونیستی برای کسب یکی از کرسی های شورای امنیت و عدم حمایت از این مساله برگزار کنند.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرده است که تل آویو نگران این مساله است و تلاش هایی را برای مقابله با این اقدام اتحادیه عرب آغاز کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که اسرائیل تنها طرفی در خاورمیانه است که هرگز عضو شورای امنیت که مهمترین و بانفوذترین نهاد سازمان ملل است، نبوده است و این در حالی است که تنها طرف برخوردار از اختیارات و قدرت اعمال تحریم یا موافقت با استفاده از قدرت نظامی است.

گفتنی است که شورای امنیت 15 عضو دارد که 5 عضو آن؛ آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس اعضای دائم و 10 عضو دیگر اعضای موقت (برای 2 سال) هستند. رژیم صهیونیستی از سال 2000 از تصمیم خود برای عضویت در شورای امنیت طی سال های 2018 و 2019 خبر داده بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018