صفحه-اصلى/فلسطين

مشاور بین الملل رهبری؛

از مواضع اصولی اسماعیل هنیه کاملا حمایت می کنیم

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
هیات بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" عصر امروز دوشنبه با دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رهبران حماس به جمهوری اسلامی ایران، گفت که تهران به طور کامل در کنار حماس ایستاده است و از تمامی مواضع اصولی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش حمایت می کند. 

وزیر خارجه اسبق ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در بحران های منطقه کاملا نقش دارد و برای تداوم بقای خود دست به ایجاد شکاف و اختلاف میان کشورهای عربی اسلامی می زند.

وی یادآور شد که ایران همواره حامی و پشتیبان اصلی ملت مظلوم فلسطین و مقاومت سلحشورانه آن بوده و است.

ولایتی با حمایت از پایداری ملت فلسطین در انتفاضه خود به منظور دفاع از مسجد مبارک الاقصی و قدس و تمجید از نقش پررنگ مقاومت در این پایداری خاطر نشان کرد که حماس عنصر اصلی حفظ حقوق فلسطینیان و مقاومت است و نقش اصیلی در این زمینه ایفا می کند.

وی افزود ایستادگی ملت فلسطین در شرایط متاثر از محاصره باریکه غزه و در سایه تجاوزات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، اقدامی تاریخی و بی نظیر است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچنین تصریح کرد که هر کس موضعی علیه مساله فلسطین اتخاذ کرده، حال و آینده خود را باخته و به جهنم رفته است و ما در جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن حمایت می کنیم و این کار را وظیفه دینی و اصولی خود می دانیم.

دکتر ولایتی همچنین بر نقش مهم وحدت در داخل امت تاکید و اعلام کرد که ما باید از حوادث سال های گذشته درس عبرت بگیریم و ضمن کنار گذاشتن اختلافات، خود را به سطح یک امت برسانیم؛ چرا که دشمنان ما وحدت ما را نشانه گرفته اند و همه ما باید با کنار گذاشتن اختلافات، به همدیگر نزدیک شویم تا بتوانیم با دشمن صهیونیستی که از این اختلافات احساس خوشحالی می کند، مقابله کنیم.

از سوی دیگر، عزت الرشق رئیس هیات حماس ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین؛ به ویژه قدس و مسجد مبارک الاقصی، تصریح کرد: ملت فلسطین به نیابت از امت اسلامی از بیت المقدس و مقدسات اسلامی فلسطین دفاع می کند.  
عضو دفتر سیاسی حماس ضمن تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع حمایت آمیزش از آرمان فلسطین و پایداری ملت فلسطین، بر لزوم نقش آفرینی تمامی کشورهای عربی و اسلامی در زمینه حمایت از مقاومت فلسطین به منظور بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از فلسطین و تحقق مصالح عالی این کشورها و منطقه تاکید کرد.

لازم به ذکر است این هیات حماس که به منظور مشارکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به تهران سفر کرده بود، صبح امروز دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی مسئولان دیگر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018