صفحه-اصلى/فلسطين

دیدارهای گسترده هیات حماس با مقامات جمهوری اسلامی ایران

تهران ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" که به منظور مشارکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به تهران سفر کرده بود، پس از این مراسم دیدارهایی را با مقامات برجسته ایرانی برگزار کرد.

به گزارش بخش فارسی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیات که ریاست آن را عزت رشق عضو دفتر سیاسی حماس بر عهده دارد، با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی مسئولان دیگر ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

علی لاریجانی در این دیدار بر تداوم حمایت های جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین تاکید و اظهار داشت که موضع ایران در حمایت از فلسطین سیاسی کاری نیست، بله ثابت و تغییر ناپذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با ستایش مقاومت مردم فلسطین به ویژه در حوادث اخیر مسجد الاقصی بر ضرورت یکپارچه شدن تمامی تلاش های امت اسلام برای تقویت پایداری فلسطینیان تاکید کرد.

لاریجانی افزود که مساله فلسطین به عنوان مساله مرکزی جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد و دشمن صهیونیستی با تفرقه افکنی میان مسلمانان به دنبال تضمین آینده خود در منطقه است.

عزت الرشق رئیس هیات اعزامی حماس به ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور رهبران حماس در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که همیشه تلاش جنبش حماس بر این بوده است تا با همه اعضای امت اسلام در ارتباط باشد.

الرشق روابط با ایران را جزو سیاست اصولی جنبش حماس خواند و گفت که این جنبش در مناسبات خارجی خود بر منبای جلب حمایت از فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی حرکت می کند.

رئیس هیات بلندپایه حماس با تاکید بر ضرورت وحدت میان مسلمانان، آن را رمز موفقیت جهان اسلام در مواجهه با چالش های مختلف خواند.

عزت الرشق با اشاره به حوادث اخیر در قدس گفت که رمز پیروزی مردم قدس در وحدت کلمه آنها بود و با همین اتحاد و همدلی توانستند دشمن صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از اقدامات خود علیه مسجد الاقصی کند.

 

دیدار با وزیرامور خارجه

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ایران نیز بر حمايت جمهوری اسلامی ايران از آرمان فلسطين و مقاومت تاكيد كرد و اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی در خصوص فلسطين اصولی و غير قابل تغيير می باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن خوش آمد گویی به هیات رهبران حماس، بر اهمیت مساله فلسطین در سیاست خارجی ایران و لزوم ارتباط با گروه های مقاومت فلسطین و در راس آنها جنبش حماس تاکید کرد.

ظریف خاطر نشان کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین ثابت و غیر قابل تغییر است و این حمایت ها دستخوش تغییر و تحول نخواهد شد و تهران بر اساس این موضع ثابت خود، به حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن ادامه خواهد داد.

وی افزود ما آماده کنار گذاشتن اختلافات در راه حمایت از فلسطین و ملت فلسطین و تحقق وحدت امت اسلامی هستیم.

عزت رشق رئیس هیات اعزامی حماس به تهران نیز از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع حمایت آمیزش از فلسطینی ها و آرمان و مقاومت فلسطین قدردانی و تاکید کرد که این جنبش همواره سعی در ارتباط با تمامی طرف های امت اسلامی و طوایف و قومیت های مختلف آن دارد.

رشق خاطر نشان کرد که علاقه حماس به برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران ناشی از اهمیتی است که این جنبش به ارتباط با تمامی طرف های امت اسلامی در راه خدمت به مساله فلسطین به عنوان مساله محوری امت است.

وی افزود حماس به لزوم وحدت جهان اسلام و کنار گذاشتن اختلافات و هدایت توانمندی های امت به سمت مقابله با دشمن مشترک تمامی طرف ها که همان رژیم صهیونیستی است، اعتقاد راسخ دارد.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که این جنبش در روابط خارجی خود بر اساس معیار حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با رژیم اشغالگر قدس حرکت می کند و بر همین اساس، از حمایت های تمامی طرف های امت اسلامی استقبال می کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان، آنرا رمز موفقیت در برابر تمامی چالش های موجود دانست و گفت همه کشورهای عربی و اسلامی باید به نقش اساسی خود در حمایت از مقاومت فلسطین در راه اخراج اشغالگران صهیونیست از فلسطین عمل کنند؛ چرا که این مساله باعث تحقق منافع عالی تمامی این کشورها و آینده آنها و نیز منافع و آینده منطقه می شود.

رشق با اشاره به حوادث اخیر مسجد مبارک الاقصی و تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی به این مسجد، تاکید کرد که پیروزی ساکنان قدس در سایه وحدت و پایداری محقق شد و آنها رژیم صهیونیستی را مجبور به بازگرداندن اوضاع این مسجد به قبل از تاریخ 14 ژوئیه کرد و به حول و قوه الهی با کمک امت، آنها را از قدس و فلسطین بیرون خواهند راند.

رهبران حماس و مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر باز کردن صفحه جدید در روابط دو جانبه به منظور مقابله با دشمن مشترک و حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی و مقاومت تاکید کردند.

 

دیدار با مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران

هیات بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" عصر امروز دوشنبه نیز با دکتر علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رهبران حماس به جمهوری اسلامی ایران، گفت که تهران به طور کامل در کنار حماس ایستاده است و از تمامی مواضع اصولی اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش حمایت می کند. 

وزیر خارجه اسبق ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در بحران های منطقه کاملا نقش دارد و برای تداوم بقای خود دست به ایجاد شکاف و اختلاف میان کشورهای عربی اسلامی می زند.

وی یادآور شد که ایران همواره حامی و پشتیبان اصلی ملت مظلوم فلسطین و مقاومت سلحشورانه آن بوده و است.

ولایتی با حمایت از پایداری ملت فلسطین در انتفاضه خود به منظور دفاع از مسجد مبارک الاقصی و قدس و تمجید از نقش پررنگ مقاومت در این پایداری خاطر نشان کرد که حماس عنصر اصلی حفظ حقوق فلسطینیان و مقاومت است و نقش اصیلی در این زمینه ایفا می کند.

 وی افزود ایستادگی ملت فلسطین در شرایط متاثر از محاصره باریکه غزه و در سایه تجاوزات ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، اقدامی تاریخی و بی نظیر است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچنین تصریح کرد که هر کس موضعی علیه مساله فلسطین اتخاذ کرده، حال و آینده خود را باخته و به جهنم رفته است و ما در جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن حمایت می کنیم و این کار را وظیفه دینی و اصولی خود می دانیم.

دکتر ولایتی همچنین بر نقش مهم وحدت در داخل امت تاکید و اعلام کرد که ما باید از حوادث سال های گذشته درس عبرت بگیریم و ضمن کنار گذاشتن اختلافات، خود را به سطح یک امت برسانیم؛ چرا که دشمنان ما وحدت ما را نشانه گرفته اند و همه ما باید با کنار گذاشتن اختلافات، به همدیگر نزدیک شویم تا بتوانیم با دشمن صهیونیستی که از این اختلافات احساس خوشحالی می کند، مقابله کنیم.

از سوی دیگر، عزت الرشق رئیس هیات حماس ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین؛ به ویژه قدس و مسجد مبارک الاقصی، تصریح کرد: ملت فلسطین به نیابت از امت اسلامی از بیت المقدس و مقدسات اسلامی فلسطین دفاع می کند.  
عضو دفتر سیاسی حماس ضمن تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر مواضع حمایت آمیزش از آرمان فلسطین و پایداری ملت فلسطین، بر لزوم نقش آفرینی تمامی کشورهای عربی و اسلامی در زمینه حمایت از مقاومت فلسطین به منظور بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از فلسطین و تحقق مصالح عالی این کشورها و منطقه تاکید کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018