صفحه-اصلى/فلسطين

عباس تمامی تدابیر اتخاذ شده علیه نوار غزه را لغو خواهد کرد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی در پاسخ به اقدام حماس مبنی بر انحلال کمیته اداری جهت آغاز گفتمان ملی، دستور لغو تمامی تدابیر اتخاذ شده دولت وفاق ملی علیه نوار غزه را صادر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تشکیلات خودگردان تصمیمات و تدابیری را علیه نوار غزه به منظور اعمال فشار بر حماس اتخاذ کرده بود، از جمله توقف کمک های مالی به این باریکه، کاهش حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان در غزه و توقف پرداخت هزینه برق ارسالی رژیم صهیونیستی به این باریکه.

جنبش حماس ماه مارس گذشته از تشکیل کمیته اداری در نوار غزه خبر داد. تشکیلات خودگردان مدعی بود که این اقدام حماس با توافقنامه آشتی ملی در غزه در سال 2014 که طی آن حماس و فتح بر تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمدلله به توافق رسیدند، منافات دارد.

اما پس از گذشت چند ماه از امضای توافقنامه آشتی ملی در غزه، دولت وفاق ملی از عمل به مسئولیت های خود در قبال نوار غزه شانه خالی کرد و تشکیلات خودگردان حماس را به عدم حضور دولت وفاق ملی در غزه متهم کرد.

یک منبع آگاه حاضر در گفتگوهای قاهره تاکید کرد که مصر به زودی بیانیه ای در مورد نتایج سفر هیات های حماس و فتح به قاهره و دیدار با مسئولان مصری و اعلام زمان آغاز گفتمان ملی برای پایان دادن به دودستگی و تحقق آشتی ملی صادر خواهد کرد.

هیات حماس به ریاست اسماعیل هنیه هفته گذشته به قاهره سفر کرد. این هیات گفتگوهایی با خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری داشته است. در همین حال هیات جنبش فتح به ریاست عزام احمد نیز جمعه گذشته راهی قاهره شد تا موضوع آشتی ملی را با مسئولان مصری پیگیری کند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018