صفحه-اصلى/فلسطين

دیدار محمود عباس با مقامات عربی و بین المللی در نیویورک

نیویورک _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه دیدارهای متعددی را با مقامات عربی و بین المللی در حاشیه نشست های 72 امین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا"، محمود عباس در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل با "ملک عبد الله" دوم پادشاه اردن دیدار و درباره تمامی تحولات جاری در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد روند سازش و روابط دوجانبه فلسطین و اردن بحث و تبادل نظر کرد.

عباس همچنین با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و او را در جریان تحولات مساله فلسطین و تمامی تحولات در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک سازی و نیز تلاش های جاری برای پیشبرد روند سازش قرار داد.

رئیس تشکیلات رام الله در ادامه این دیدارها، با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم دیدار و درباره تحولات جاری در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک سازی آن و تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد روند سازش بحث و تبادل نظر کرد.

عباس همچنین با میشل عون رئیس جمهور لبنان، میشل تامر رئیس جمهور برزیل و شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین دیدار و گفتگو کرد.

وی قبل از این هم با احمد ابو الغیظ دبیر کل اتحادیه عرب دیدار و بر لزوم هماهنگی میان طرف های عربی به منظور تحقق منافع امت عربی و به ویژه منافع مساله فلسطین تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین با "شارل میشل" نخست وزیر بلژیک و "حسینه واجد" نخست وزیر بنگلادش هم دیدار کرد.

گفتنی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است و قرار است در این اجلاس سخنرانی کند.  

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018