صفحه-اصلى/فلسطين

30 مورد عملیات مقاومتی و شهادت یک فلسطینی در ماه گذشته

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

سایت انتفاضه قدس از اجرای 30 مورد عملیات مقاومتی در ماه اوت گذشته در کرانه باختری خبر داد.
این سایت در گزارشی که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، تاکید کرد که نیروهای انتفاضه در ماه گذشته دست به 3 مورد عملیات تیراندازی، 2 مورد عملیات حمله با سلاح سرد، 12 مورد عملیات پرتاب سنگ و 13 مورد عملیات پرتاب بمب های دست ساز زدند.
بر اساس این گزارش، عمده ترین عملیات ماه گذشته حمله با سلاح سرد در ماه گذشته در شهر نتانیاهو است که اسماعیل ابراهیم النعامین 19 ساله از اهالی شهرک یطا در الخلیل آن را به اجرا درآورد که در پی آن یک شهرک نشین اسرائیلی به شدت زخمی شد.
در ماه مذکور یک مورد عملیات حمله با سلاح سرد توسط فدوی حماده 30 ساله به اجرا درآمد که طی آن یک مامور امنیتی اسرائیلی مجروح شد.
فلسطینیان در ماه گذشته در بیش از 284 منطقه با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند و بیش از 53 بار اقدام به پرتاب بمب های دست ساز به سوی اشغالگران صهیونیست کردند.
طبق اعترافات رژیم صهیونیستی، در ماه گذشته 19 صهیونیست در جریان عملیات های فلسطینیان زخمی شدند. 

سایت انتفاضه قدس نوشت که در ماه گذشته 102 فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست زخمی شدند. اشغالگران صهیونیست در ماه گذشته یک فلسطینی بنام قتیبه یوسف زهران 17 ساله از شهرک علار در طولکرم را به بهانه قصد وی برای حمله به نظامیان اسرائیلی به گلوله بستند و به شهادت رساندند. با شهادت قتیبه تعداد شهدای انتفاضه قدس به 346 تن افزایش یافت که 83 تن از آنان را کودکان تشکیل می دهند.
از مجموع این شهدا 70 تن از اهالی قدس و اطراف آن می باشند، 11 تن از اهالی سرزمین های اشغالی 48، 52 تن از اهالی نوار  غزه، 4 تن عرب می باشند.
بر اساس گزارش این سایت، از آغاز سال جاری تاکنون 67 تن به شهادت رسیده اند که 7 تن از آنان در جریان درگیری مسلحمانه به شهادت رسیده اند. 
رژیم صهیونیستی هنوز جنازه 10 تن از شهدای انتفاضه قدس را تحویل خانواده هایشان نداده است که اسامی آنان به شرح زیر است: عبد الحميد أبو سرور، ومحمد ناصر محمود الطرايرة، ومحمد جبارة أحمد، ورامي محمد زعيم علي العورتاني، ومصباح أبو صبيح، وفادي أحمد القنبر، وعادل حسن عنكوش، وبراء إبراهيم عطا، وأسامة أحمد عطا، وقتيبة يوسف زهران.
ارتش رژیم اشغالگر قدس در ماه گذشته 67 بار به سوی ماهیگیران فلسطینی در دریای نوار غزه و کشاورزان فلسطینی در نوار مرزی باریکه غزه تیراندازی کرد.
دشمن صهیونیستی هر روز توافقنامه آتش بس امضا شده با مقاومت فلسطین را نقض می کند و به سوی ماهیگیران فلسطینی تیراندازی می کند و آنان را از ماهیگیری محروم می کند.  

جنگنده های صهیونیستی در ماه گذشته زمین های شهروندان فلسطینی و پایگاه های مقاومت فلسطین را بیش از 12 بار هدف حملات موشکی قرار دادند. نیروهای ارتش اسرائیل در ماه گذشته بیش از 5 بار به مناطق مختلف نوار غزه یورش بردند.

نیروهای اسرائیلی در ماه یاد شده 337 شهروند فلسطینی را در کرانه باختری و قدس و نوار غزه اسیر کردند که 92 تن از آنان را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند.
مراجع صهیونیستی در ماه اوت گذشته علیه 116 اسیر فلسطینی حکم بازداشت موقت صادر کردند، این در حالی است که ماموران پلیس اسرائیل در ماه گذشته با یورش به منزل شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 در شهر ام الفحم، او را اسیر کردند.
بر اساس گزارش سایت انتفاضه قدس، اشغالگران اسرائیل در ماه گذشته به 25 فلسطینی اخطاریه در زمینه تخریب خانه هایشان در النقب، قدس اشغالی، اللد و جنین تحویل دادند.
شهرک نشینان اسرائیلی در ماه گذشته هر روز به مسجد مبارک الاقصی یورش بردند؛ به نحوی در ماه یاد شده 3271 صهیونیست به این مکان مقدس متعرض شدند. 
ماموران سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در چارچوب همکاری امنیتی در ماه گذشته 67 فلسطینی را بازداشت کردند که در میان آنان تعدادی اسرای آزاده و دانشجو دیده می شوند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018