صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت یک اسیر مجروح فلسطینی در اثر جراحت های شدید

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک اسیر مجروح فلسطینی عصر امروز یکشنبه در اثر جراحت های وارده در نتیجه اصابت گلوله به وی در درگیری های ماه آگوست گذشته به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که "رائد صالحی" (21 ساله) اهل اردوگاه دهیشه در جنوب بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری که در داخل بیمارستان "هداسا عین کارم" بستری شده بود، جانش را از دست داد.

عیسی قراقع رئیس این هیات خاطر نشان کرد که این حادثه نتیجه جنایتی هولناک و عامدانه بود؛ چرا که نظامیان صهیونیست به عمد در ورودی اردوگاه دهیشه به سمت وی تیراندازی کرده و پس از مجروح کردن او از ناحیه شکم، کبد و ران، وی را به حال خودش رها کردند تا به شدت خونریزی کند و پس از وخیم شدن حالش، او را به بیمارستان "هداسا عین کارم" منتقل کردند و او به مدت 3 هفته با استفاده از دستگاه های تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می داد تا اینکه عصر امروز جان خود را از دست داد.

قراقع رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت این اسیر فلسطینی معرفی کرد و اعلام نمود که نظامیان این رژیم به هنگام بازداشت وی از گلوله جنگی برای تیراندازی مستقیم به سمت او استفاده کرده بودند.

رائد صالحی در تاریخ 9 آگوست گذشته و پس از حمله نظامیان صهیونیست به منزل خانواده وی در اردوگاه دهیشه و تیراندازی مستقیم به سمت او زخمی شده و به بیمارستان هداسا عین کارم در قدس انتقال داده شده بود. صالحی از زمان بازداشت در بخش مراقبت های ویژه در کما به سر می برد تا اینکه امروز یکشنبه به شهادت رسید.

با شهادت او، شمار اسرای شهید فلسطینی به 212 نفر رسید که 4 نفر از آنها در جریان انتفاضه قدس که از اکتبر سال 2015 آغاز شده است، به شهادت رسیده اند. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018