صفحه-اصلى/فلسطين

سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد جنایات رژیم صهیونیستی شد

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت اجرای تحقیق فوری و دقیق پیرامون تمامی موارد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از زور و قدرت علیه فلسطینیان در کرانه باختری که به شهادت آنان انجامیده است، تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، استفان دوگریک در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد که مسئولان سازمان ملل نسبت به درگیری های جاری در اراضی اشغالی میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی شدیدا نگران هستند.

دوگریک افزود  که نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده ویژه صلح سازمان ملل در خاورمیانه نیز نسبت به درگیری های جاری در اراضی اشغالی که روز گذشته به شهادت دو نوجوان و جوان فلسطینی انجامید، ابراز نگرانی کرده است.

گفتنی است که در درگیری های عصر پنجشبه در نابلس و نوار غزه، دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

دوگریک ادامه داد که هرچه سریع تر باید تحقیقاتی فوری در مورد تمامی موارد تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان که به کشته یا زخمی شدن آنان می انجامد، صورت گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که مسئولان سیاسی و سران دیگر کشورها باید از بیان اظهاراتی که ممکن است به تشدید خشونت و درگیری در اراضی اشغالی و پیچیده تر شدن اوضاع بینجامد، خودداری کنند.

لازم به ذکر است که با شهادت این دو جوان و نوجوان فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی از زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس به 17 نفر رسید. تاکنون هزاران نفر هم در تظاهرات ها و درگیری ها با اشغالگران صهیونیست زخمی شده و بیش از 700 نفر هم بازداشت شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018