صفحه-اصلى/فلسطين

سفارش جان کری به عباس:

به خواسته های ترامپ تن نده/ او یک سال بیشتر مهمان کاخ سفید نیست

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روزنامه عبری زبان معاریو امروز چهارشنبه نوشت که جان کری وزیر سابق امور خارجه آمریکا به تازگی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا در مقابل خواسته های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایستادگی کند. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه در گزارشی تصریح کرد که جان کری با حسین آغا از نزدیکان عباس در لندن دیدار کرد و به او ابلاغ کرد که از عباس بخواهد تا با اقتدار در مقابل خواسته های ترامپ ایستادگی کند و به این خواسته ها تن ندهد و از خود سستی و ضعف نشان ندهد.

در این گزارش آمده است که جان کری در این ملاقات پیش بینی کرد که ترامپ مدت زیادی در منصبش باقی نمی ماند، دوره ریاست وی طی یک سال به سر می آید.

طبق این گزارش، جان کری همچنین توصیه کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین از انتقاد آمریکا و دولت آمریکا خودداری کند و فقط ترامپ را به باد انتقاد بگیرد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که برخی گزارش ها حکایت از قطع روابط میان دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین دارد؛ به نحوی که یک مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد که از ماه دسامبر گذشته که دونالد ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس خبر داد، روابط این کشور با تشکیلات خودگردان فلسطین به کلی قطع شده است.

این مسئول آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، تصریح کرد که دولت آمریکا امیدوار است بتواند امسال طرح صلح خود را ارائه دهد. وی تاکید کرد که هیچ کشوری در دنیا خواهان تغییر آمریکا به عنوان واسطه بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی نیست و مقامات آمریکا نیز معتقدند که فلسطینیان چنین خواسته ای دارند.

از سوی دیگر، برخی مسئولان کاخ سفید تاکید کردند که امیدوارند دیدارهای چند روز پیش مایک پنس معاون دونالد ترامپ با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به نزدیک تر شدن دیدگاه ها و نقطه نظرات واشنگتن و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کمک کند.

تشکیلات خودگردان اخیرا در مناسبت های مختلفی از زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس تاکید کرده است که آمریکا دیگر نمی تواند واسطه ای بی طرف در مذاکرات صلح باشد. همچنین محمود عباس نیز در جریان سفر اخیر مایک پنس به خاورمیانه حاضر به دیدار با او نشد.

از زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس، موجی از خشم و تنش و ناامنی سراسر اراضی اشغالی فلسطین را فراگرفت و همین مسئله موجب وقوع درگیری های شدید میان فلسطینیان خشمگین و اشغالگران صهیونیست شد که تاکنون در این درگیری ها نزدیک به 20 نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر زخمی شده اند. علاوه بر این، بیش از 700 نفر هم تاکنون بازداشت شده اند.

گفتنی است که مایک پنس در سخنرانی روز دوشنبه خود در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا سعی دارد تا قبل از پایان سال 2019 میلادی سفارت خود را از تل آویو به قدس انتقال دهد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018