صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت 203 فلسطینی در غزه از آغاز تظاهرات های حق بازگشت تاکنون

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

از آغاز تظاهرات های حق بازگشت در مرزهای شرقی و شمالی باریکه غزه در تاریخ 30 مارس گذشته تاکنون، 203 فلسطینی شهید و بیش از 21 هزار نفر دیگر مجروح و یا مسموم شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از آغاز تظاهرات های حق بازگشت تاکنون 193 فلسطینی را به شهادت رسانده اند که 34 نفر از آنها کودک و 3 نفر خانم بوده اند.

بر اساس این گزارش وزارت بهداشت، در این تظاهرات ها همچنین بیش از 21 هزار نفر دیگر مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای اشک آور دچار مسمومیت شده اند که در میان آنها هم 4200 کودک و 1950 خانم دیده می شوند.

البته در این آمارهای وزارت بهداشت به 10 نفر از شهدای تظاهرات های حق بازگشت که رژیم صهیونیستی پیکرهای آنها را توقیف کرده، اشاره ای نشده است.

در همین راستا، دهها نفر از تظاهرات کنندگان فلسطینی شرکت کننده در دهمین راهپیمایی دریایی در شمال باریکه غزه که هدف از آنها تاکید بر لزوم لغو محاصره بیش از 12 ساله باریکه غزه است، در حمله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه سرکوب دهمین راهپیمایی دریایی در شمال غزه، 93 فلسطینی زخمی شدند که 37 نفر از آنها به ضرب گلوله جنگی زخمی شده اند و علاوه بر این، نظامیان ارتش صهیونیستی به صورت مستقیم به آمبولانس ها نیز حمله کردند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018