صفحه-اصلى/فلسطين

افشاگری یک نویسنده صهیونیست درباره گسترش روابط تل آویو و ابوظبی

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک نویسنده صهیونیست اعلام کرد که روابط طرفین اسرائیلی و اماراتی روز به روز گرم‌تر و نزدیک‌تر می شود و آخرین مصداق عینی و بارز آن حضور همزمان "رون دریمر" سفیر اسرائیل و "یوسف عتیبه" همتای اماراتی وی در ضیافت شام مرکز یهودی پژوهش های امنیت ملی آمریکا در شهر واشنگتن ـ پایتخت آمریکا ـ طی روز چهارشنبه گذشته بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عومری نحمیاس" در مقاله ای در پایگاه عبری زبان "واللا" خاطر نشان کرد که سفارت اسرائیل هیچ واکنش به این اخبار از خود نشان نداده است، اما تنها به گفتن این مساله بسنده کرده است که هر دو سفیر بر اساس آیین یهودی "گوشت حلال" خوردند. بنابراین، مراسم مذکور باعث شد که روابط دوجانبه طرفین از بعد مخفیانه و زیرزمینی به حالت علنی و آشکار برسد؛ به طوری که هر دو سفیر در این مراسم برای حاضران سخنرانی کردند.

وی در ادامه آورده است که علاوه بر این دیدار مشترک، اخیرا گزارش های متعددی درباره روابط ابو ظبی و تل آویو منتشر شده است و حتی در دعوتنامه ای که برای شرکت در مراسم شام چهارشنبه گذشته فرستاده شده بود، به وضوح اعلام شده بود که سفرای اسرائیل و امارات هر دو در این مراسم حضور خواهند داشت و با وجود اینکه، امارات روابط دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارد، اما طرفین بر سر مقابله قاطعانه با آنچه که "نفوذ ایران" در منطقه خاورمیانه می نامند، اتفاق نظر دارند.

در ادامه این مقاله آمده است که هر دو طرف در پشت پرده تلاش های زیادی برای متقاعد کردن دولت آمریکا در زمینه عقب نشینی از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ جهان انجام دادند.

نحمیاس خاطر نشان کرده است که اسناد فاش شده نشان می دهد که امارات حتی از شاهزادگان قطری و "متعب بن عبد الله" شاهزاده سعودی هم جاسوسی می کرد و برای این منظور از دستگاه های شنود و رهگیری شرکت اسرائیلی "NSO" استفاده می کرد. حکام اماراتی در جریان این ماجرا از برنامه های جاسوسی اسرائیلی برای تعقیب مخالفان نظام این کشور؛ از جمله مخالفان سیاسی و روزنامه نگاران و دولتمردان استفاده می کردند و تلفن های همراه آنها را بدون اطلاع خودشان دستکاری می کردند.

وی تاکید کرده است که این برنامه ها می توانند گفتگوهای تلفنی و آدرس پست الکترونیک (ایمیل) افراد را هک کنند و حتی در صورتی که تلفن همراه فرد در فاصله نزدیکی قرار داشته باشد، گفتگوهای تلفنی را از نزدیک رصد کنند.

وی خاطر نشان کرده است که ماه مارس گذشته، زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه همسرش "سارا" در واشنگتن حضور داشت دیداری سرزده با سفرای امارات و بحرین که نشستی با برخی روزنامه نگاران آمریکایی داشتند، انجام داد و هر دو طرف ضمن دست دادن و روبوسی با نتانیاهو، درباره ایران با وی گفتگو کردند.

این نویسنده صهیونیست تاکید کرده است که دیدار نتانیاهو با سفیر امارات در واشنگتن در مراسم شام، پرده از روی یکی از مهمترین رازهای جهان عرب و تماس های مخفیانه میان اسرائیل و همسایگان عربش بر می دارد که به بهانه ترس مشترک از ایران روز به روز آشکارتر می شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018