صفحه-اصلى/فلسطين

آلودگی آب ها، دلیل اصلی مرگ کودکان فلسطینی در غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پژوهش جامعی که انجمن آمریکایی "راند" انجام داده است، نشان می دهد که آلودگی آب ها عامل اصلی مرگ کودکان فلسطینی در غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس این پژوهش که روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز سه شنبه آن را منتشر کرده است، بیش از یک چهارم بیماری ها در نوار غزه ناشی از آلودگی آب های این منطقه است.

انجمن مذکور اشاره کرد که 4 سال پیش تنها 12 درصد مرگ و میر کودکان غزه مرتبط با آلودگی آب های این منطقه بود و از آن زمان تاکنون این روند همواره صعودی بوده است.

در این پژوهش آمده است که فروپاشی زیرساخت های غزه موجب افزایش باکتری و ویرویس هایی همچون کولیرا و سالمونلا در منطقه شده است.

در بخش دیگری از این پژوهش ذکر شده است که 97 درصد از آب های غزه طبق استاندارهای بین المللی غیرقابل شرب است و 90 درصد ساکنان غزه آب شرب را از ایستگاه های آب شیرین کنی خریداری می کنند و طرف های مسئول و ذی ربط قادر به تامین آب شرب لازم برای بیش از دو میلیون فلسطینی در این باریکه نیستند.

پژوهش مذکور تاکید می کند که در هر مدرسه در غزه یک سرویس بهداشتی با  گنجایش 75 دانش آموز و یک حوضچه آب برای 80 نفر وجود دارد که آب در آن ذخیره می شود و صرف وجود کودکان در مدارس، آن ها را در معرض انواع و اقسام بیماری ها قرار می دهد.

انجمن مذکور هشدار داد که تا 2 سال آینده بسیاری از منابع آب کنونی متوقف خواهد شد بدون اینکه این آب ها تصفیه شده یا چاره ای برای آن اندیشیده شود.

این گزارش می افزاید که حجم وسیع فاضلابی که روزانه به آب های غزه ریخته می شود، موجب شده است تا ساکنان این باریکه نتوانند به خاطر آلودگی وارد آب شوند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018