صفحه-اصلى/فلسطين

مخالفت اکثریت وزرای دولت صهیونیستی با آغاز جنگ جدید علیه غزه

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اکثریت وزرای دولت صهیونیستی بر این مساله اصرار می کنند که نباید جنگ جدیدی با جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در باریکه غزه صورت گیرد و تا جایی که امکان دارد باید جلوی این جنگ گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، وزرای دولت صهیونیستی بر خلاف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم که تهدیداتی را مبنی بر آغاز جنگ و حمله جدید به نوار غزه مطرح کرده اند، مخالف وقوع چنین جنگی هستند.

در همین راستا، "رونی شیخ" بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی هم احتمال قوع جنگ در باریکه غزه به بهانه اصابت چند موشک به بئر السبع در نخستین ساعات روز چهارشنبه را بعید دانست.

وی در سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه "بار ایلان" تصریح کرد که فکر نمی کند دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی تشدید درگیری ها در حال حاضر را به نفع این رژیم بداند.

از سوی دیگر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هم شامگاه چهارشنبه برای واکنش به حادثه شلیک چند موشک از باریکه غزه به بئر السبع در دفتر بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی تشکیل جلسه داد.

این در حالی است که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر پس از ادعاهای مراجع صهیونیستی مبنی بر اصابت موشک شلیک شده از باریکه غزه به بئر السبع در اراضی اشغالی سال 1948، تهدید کرد که این رژیم ضربه سخت و دردناکی به غزه وارد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه صهیونیستی "ریشت کان"، اویگدور لیبرمن خاطر نشان کرد که اگر به جنبش حماس ضربه محکمی نزنیم، تاوانی که باید در آینده پرداخت کنیم، به مراتب سنگین تر خواهد شد و ما دست کم باید زمینه برقراری آرامش 5 ساله را فراهم سازیم.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت نیز گزارش داد که لیبرمن در واکنش به شلیک موشک از غزه به بئر السبع، دستور مسدود شدن گذرگاه های کرم ابو سالم و بیت حانون را داده و مساحت منطقه مجاز برای ماهیگیری در دریای غزه را به تنها 3 مایل کاهش داده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018