صفحه-اصلى/فلسطين

مدیر سازمان حقوقی اسرائیلی خواستار توقف جنایات علیه ملت فلسطین شد

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مدیر سازمان حقوقی چپ گرای اسرائیلی "بتسیلم" خواستار توقف تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "حگای العاد" دیروز پنجشنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت به ریاست نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه تصریح کرد که زمان آن رسیده تا تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه متوقف شود.

العاد اظهار داشت که بسیار سخت و شاید بعید باشد که بتوانم حقارت، سختی و عذاب وارد شده بر یک ملت که از بیش از 50 سال پیش حقوق آن سلب شده است، را بیان کنم.

وی گفت که سخت است اینجا بتوان به تشریح زندگی سخت و دشوار فلسطینیان پرداخت.

مدیر مرکز بتسیلم اظهار داشت که از آخرین سخنرانی او در شورای امنیت دو سال می گذرد و در این مدت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین همچنان ادامه داشته است و 317 نفر دیگر به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و در مقابل 13 نظامی و شهرک نشین صهیونیست هم در این مدت در عملیات های فلسطینیان کشته شده اند و این رژیم 294 باب منزل فلسطینیان را تخریب کرده و به تجاوزات روزانه خود علیه آنان و بازداشت کودکان کم سن و سال ادامه می دهد.

حگای العاد در سخنان خود همچنین به جنایات و تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی و حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت و قتل و کشتار تظاهرات کنندگان اشاره کرد.

العاد افزود که نوار غزه با بیش از دو میلیون جمعیت به زندانی روباز تبدیل شده است و ساکنان این باریکه در اعتراض به وضعیت اسف بار حاکم بر آن، محاصره بیش از 10 ساله، وخامت اوضاع اقتصادی، افزایش بیکاری، فقر و بدبختی و نبود برق دست به تظاهرات بزرگ بازگشت زدند که طی آن تاکنون بیش از 200 نفر شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

وی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت که "تو هرگز نمی توانی ما و هزاران اسرائیلی دیگر که مخالف وضعیت موجود هستند و به دنبال برابری، آزادی و حقوق بشر هستند، را ساکت کنی."

العاد در پایان خطاب به مسئولان شورای امنیت و حاضران در این نشست تاکید کرد که اکنون زمان عمل است و باید جلوی ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی گرفته شود.

لازم به ذکر است که بتسیلم یک سازمان چپ گرای اسرائیلی فعال در زمینه حقوق بشر در اراضی اشغالی است که بارها به سبب حمایت از فلسطینیان مورد حمله و انتقاد تند مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018