صفحه-اصلى/فلسطين

به رغم وخامت حالش؛

خضر عدنان برای 53 امین روز متوالی به اعتصاب غذایش ادامه می دهد

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
اعتصاب غذای شیخ خضر عدنان از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی در زندان صهیونیستی امروز چهارشنبه وارد 53 امین روز خود شد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که حال این اسیر به خاطر اصرارش بر ادامه اعتصاب غذا وخیم شده است. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همسر خضر عدنان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت حالت این اسیر، گفت که وی قادر نیست روی پای خود بایستد و روی ویلچر می نشیند. 
از سوی دیگر، بنیاد حمایت از شهدا و اسرای فلسطینی "مهجة قدس" امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که شیخ خضر عدنان از 53 روز پیش در اعتراض به بازداشت ظالمانه اش به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد.
این بنیاد از نهادهای حقوق بشر و انجمن های متولی امور اسرا و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا برای پایان بخشیدن به سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی هر چه زودتر وارد عمل شوند.
نظامیان صهیونیست در 11 دسامبر سال گذشته شیخ خضر عدنان را اسیر کردند، مراجع صهیونیستی او را به طراحی نبرد "اعتصاب غذا" متهم کرده اند. 
این در حالی است که حال "خضر عدنان" که از 53 روز پیش دست به اعتصاب غذا در زندان رمله زده است، رو به وخامت گذاشت.
باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که به تازگی نشانه های خطرناکی مانند استفراغ خون، کبودی چشم چپ، کاهش شدید وزن و ضعف شدید در وجود شیخ خضر عدنان ظاهر می شود.
"جواد پولس" مدیر دایره حقوقی باشگاه اسیر پس از دیدار با خضر عدنان در زندان رمله تصریح کرد که وی همچنان از مصرف قرص های مغذی و انجام آزمایش های پزشکی خودداری می کند و هدف از نبرد جدید وی در زندان های صهیونیستی، دستیابی به آزادی است که پس از خروج از زندان، دوباره به بهانه ها و تهمت های واهی و باطل از او سلب شده است.
شیخ عدنان تصریح کرده است که اداره زندان های صهیونیستی سعی داشته است ارتباط وی با جهان خارج را قطع کرده و اجازه دیدار وکلا با او را ندهد.
وی افزوده است که رفتارهای صورت گرفته با او در زندان جلمه نوعی انتقام گیری و تلاش برای شکستن اراده او بوده است؛ به طوری که اداره زندان های صهیونیستی به عمد او را به مدت 17 روز در سلول انفرادی تنگ و کوچک حبس کرده است که شرایط بهداشتی بسیار بد و نامناسبی داشته است.
در همین راستا، پولس تاکید کرد که قرار است دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی فردا دوشنبه جلسه ای را برای بررسی پرونده خضر عدنان برگزار کند.
این اسیر فلسطینی در فاصله سال های 2012 تا 2018 3 بار دست به اعتصاب غذا زده بود که اعتصاب غذای سال 2012 وی 66 روز به طول انجامید و در سال 2015 نیز اعتصاب وی تا 54 روز ادامه داشت.
شایان ذکر است که در حاضر حاضر نزدیک به 7000 فلسطینی در زندان های "اسرائیل" به حبس کشیده شده اند که در میان آنان 450 کودک دیده می شوند، این در حالی است که 430 تن از اسرای فلسطینی به بازداشت موقت محکوم شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018