صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

عمان: سفر نتانیاهو به مسقط به درخواست خود وی صورت گرفت

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که سفر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور، به درخواست و با تمایل خود وی برای بررسی مساله صلح صورت گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "یوسف بن علوی" در گفتگو با شبکه ماهواره ای الجزیره خاطر نشان کرد که نتانیاهو برای تشریح دیدگاه های خود در زمینه حل اختلافات منطقه درخواست سفر به مسقط را داده بود و طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید در راستای منافع خود به صلح دست پیدا کنند.

علوی تصریح کرد که عمان نقش میانجی را در مسائل منطقه ای ایفا نمی کند، اما تسهیلاتی را برای طرف هایی که خواهان دستیابی به توافق هستند، ایجاد می کند.

این در حالی است که عمان و رژیم صهیونیستی در پایان سفر نتانیاهو به مسقط با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که در این دیدار، راه های پیشبرد روند سازش در منطقه خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین درباره برخی مسائل مورد اهتمام مشترک که هدف از آنها تحقق صلح و آرامش در منطقه است، گفتگو کردند.

بنیامین نتانیاهو پنجشنبه گذشته با سلطان قابوس پادشاه عمان در مسقط دیدار و گفتگو کرد و به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، طرفین در این دیدار راه های پیشبرد روند سازش در منطقه خاورمیانه را بررسی کردند.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در واکنش به سفر نتانیاهو به عمان، تسریع در روند عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی برخی طرف ها را به شدت محکوم و بر مخالفت قاطع خود با هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم در تمامی زمینه ها و عرصه ها تاکید کرد.

این جنبش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس بر موضع خود مبنی بر مخالفت با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی در تمامی عرصه‌ها بخاطر پیامدهای خطرناک این مسئله بر ملت فلسطین و حقوق تاریخی آن در سرزمین و وطنش و وحدت و همبستگی امت و ملت‌های مخالف چنین سیاست‌های نامتناسب با فضای عمومی حاکم بر ملت‌های عربی و اسلامی حامی حقوق ملت فلسطین و عدالت مسئله آن تاکید می کنیم.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018