صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

سفر صدراعظم آلمان به فلسطین اشغالی

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان شامگاه امروز چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، مرکل در این سفر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و پیرامون پاره‌ای مسائل از جمله تنش در مرز غزه گفتگو خواهد کرد.

هاآرتص اشاره کرد که نشست مسئولان دولتی آلمان و رژیم صهیونیستی هر ساله در برلین یا قدس برگزار می‌شود و طی آن مسئولان و وزرای دو طرف دیدارها و نشست‌هایی با هم برگزار می‌کنند.

این دیدارهای سالانه را آنگلا مرکل در دوره ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با هدف تقویت روابط دو طرف پایه‌ریزی کرد.

روزنامه مذکور اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود در این دیدارها مسئله ایران و تشدید تنش در مرز غزه مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. همچنین احتمال می‌رود که مرکل مراتب اعتراض خود نسبت به فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه "سی" واقع در کرانه باختری را نیز به اطلاع مسئولان این رژیم برساند.

مرکل قرار است فردا پنجشنبه از موزه "هولوکاست" نیز بازدید کند و در دانشگاه حیفا در مراسمی ویژه شرکت کرده و دکترای افتخاری این دانشگاه نیز به او اعطا می‌شود.

وی بعدازظهر پنجشنبه با رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو به طور جداگانه دیدار کرده و پس از آن کنفرانس خبری مشترکی میان آن‌ها برگزار خواهد شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018