صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت یک کودک فلسطینی و زخمی شدن چندین نفر دیگر در شمال غزه

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در اثر حمله نظامیان ارتش صهیونیستی به تظاهرات "با هم برای حمایت از حقوق آوارگان 4"، یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله این نظامیان شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین خاطر نشان کرد که یک کودک فلسطینی به نام "احمد سمیر ابو حبل" (15 ساله) در اثر اصابت گلوله به سرش در شمال نوار غزه به شهادت رسید.

در ادامه این گزارش آمده است که در جریان این درگیری ها در مقابل ایست بازرسی بیت حانون "ایرز" 15 فلسطینی نیز به ضرب گلوله جنگی مجروح و یا در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شدند و برخی از آنها به صورت میدانی مداوا شدند.

نظامیان صهیونیست در جریان این حمله به تظاهرات فلسطینیان اقدام به شلیک گسترده گلوله و بمب های گازی کردند.

در همین راستا، هیات ملی تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه بر تداوم این تظاهرات ها و تشدید آنها تا تحقق اهداف مورد نظر تاکید کرد. فلسطینیان از 30 مارس گذشته در تظاهرات های حق بازگشت در نزدیکی مرزهای شرقی غزه شرکت می کنند و خواستار تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرها و روستاهای خود هستند که در سال 1948 میلادی از آنها بیرون رانده شده اند و در عین حال بر لزوم لغو محاصره غزه هم تاکید دارند.

تاکنون در جریان این تظاهرات ها که اکثرا با حملات نظامیان صهیونیست و تیراندازی به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات ها همراه بوده است، 204 فلسطینی شهید شده اند که پیکرهای 10 نفر از آنها همچنان از سوی رژیم صهیونیستی توقیف شده است. در این حملات همچنین 22 هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند که حال 460 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018