صفحه-اصلى/فلسطين

رژیم صهیونیستی به دنبال تعطیلی کامل آنروا در قدس اشغالی

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی می کوشد تا هرگونه فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در قدس اشغالی را به کلی متوقف کند؛ اقدامی که در راستای  تلاش های این رژیم برای حذف کلی مسئله آوارگان فلسطینی انجام می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه اخبار رژیم صهیونیستی (شبکه 2 سابق این رژیم) در گزارشی فاش کرد که شهرداری قدس اشغالی ـ وابسته به رژیم صهیونیستی ـ طرحی را برای توقف فعالیت آژانس آنروا و تعطیلی تمامی مراکز وابسته به آن از جمله مدارس، مراکز پزشکی و بخش های مربوط به کودکان در این شهر ارائه داده است و قصد دارد اصطلاح اردوگاه آوارگان را از محله شعفاط در شمال قدس حذف کند.

این شبکه اشاره کرد  که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به توقف کمک مالی به آژانس آنروا موجب شد تا رژیم صهیونیستی با اصرار بیشتری در تلاش برای اتخاذ تدابیری علیه این نهاد بین المللی در قدس باشد.

به گفته این شبکه، طرح مذکور با هماهنگی دولت آمریکا ارائه شده و به زودی دولت رژیم صهیونیستی آن را به منظور تصویب نهایی ارائه خواهد داد البته زمان آن اعلام نشده است.

این شبکه خبری اسرائیلی عنوان کرد که پیش بینی می شود دولت رژیم صهیونیستی بلافاصله این طرح را به تصویب نهایی برساند، زیرا وزارت آموزش و بهداشت این رژیم دستوری فوری را برای تعطیلی تمامی مراکز و نهادهای وابسته به آنروا در قدس صادر خواهند کرد.

این طرح در صورت نهایی شدن، بر سرنوشت 1200 دانش آموز فلسطینی در اردوگاه شعفاط، 150 دانش آموزش ابتدایی در مدارس آنروا در محله وادی الجوز، 100 دانش آموز مدرسه ابتدایی دخترانه سلوان وابسته به آنروا و 350 دانش آموز دیگر در مدارس ابتدایی و راهنمایی دخترانه در صور باهر تاثیرگذار خواهد بود.

این شبکه فاش کرد که رژیم صهیونیستی درنظر دارد پس از تعطیلی این مراکز، تمامی ساختمان های وابسته به آنروا در قدس را مصادره و به مالکیت شهرداری قدس اشغالی درآورد.

لازم به ذکر است که آژانس آنروا در پی قطع کامل کمک مالی آمریکا با بی سابقه ترین بحران مالی خود مواجه است.

این آژانس به بیش از 5 میلیون آواره فلسطینی در کشورهای اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه در بخش های مختلف آموزش، بهداشت، امدادرسانی، خدمات اجتماعی، زیرساخت ها، فرصت های شغلی و بهبود وضعیت اردوگاه ها خدمات رسانی می کند.

 

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018