صفحه-اصلى/فلسطين

تکذیب ادعای یدیعوت احرونوت در مورد مصاحبه با سنوار

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

"فرانچسکا بوری" خبرنگار ایتالیایی ادعاهای روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت در رابطه با مصاحبه با یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه را تکذیب کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این خبرنگار ایتالیایی در فایلی ویدیویی که خبرگزاری شهاب شامگاه دیروز جمعه منتشر کرد، گفته است که "من یک خبرنگار آزاد هستم، نه یهودی هستم و نه اسرائیلی، بلکه ایتالیایی هستم و از چند ماه پیش برای روزنامه "لا رپوبلیکا" و یک هفته نامه کار می کنم."

فرانچسکا خطاب به مسئولان روزنامه یدیعوت احرونوت تصریح کرد که "سنوار هرگز با شما مصاحبه نکرده است و شما متن سخنرانی را از روزنامه ای گرفته اید که من برایش کار می کنم و آن را به طور غیر دقیق و اشتباه ترجمه کرده اید."

وی اشاره کرد که مقالاتش به 24 زبان دنیا از جمله عبری ترجمه شده است و زمانی که یکی از مقالات او به زبان ژاپنی ترجمه می شود، این هرگز به این معنی نیست که او برای یک روزنامه ژاپنی کار می کند.

این خبرنگار ایتالیایی اظهار داشت که تصمیم گرفته است به جای نوشتن یک مقاله، فایلی ویدیویی در این باره منتشر کند تا اظهارات خود را نه فقط از طریق صدا، بلکه از طریق چشمانش هم بیان کند.

"فرانچسکا بوری" در ادامه افزود: وقتی سنوار با من مصاحبه کرد، او نه با اسرائیل گفتگو کرده است و نه با ایتالیا، بلکه با فرانچسکا گفتگو  کرده است و از طریق من پیام خود را به جهانیان و جامعه بین الملل رساند.

بوری خاطر نشان کرد که من با حماس کاملا صریح و شفاف سخن گفتم و قبل از هر چیزی حماس نیز صادق و امانت دار بود، بنابراین ما همگی باهوش و آگاه هستیم و حقه بازی (روزنامه عبری زبان) برای همه مشخص است.

وی مصاحبه با سنوار را بسیار خوب، عالی و استثنائی توصیف کرد.

این در حالی است که روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت روز پنجشنبه گذشته مدعی شده بود که با یحیی سنوار رهبر حماس در نوار غزه مصاحبه کرده است.

دفتر سنوار هم در بیانیه ای در واکنش به این ادعا هرگونه مصاحبه با یک روزنامه عبری زبان را رد و تاکید کرد که مصاحبه با یک خبرنگار ایتالیایی که برای یک روزنامه غربی کار می کند، انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که این خبرنگار رسما خواستار مصاحبه با سنوار برای دو روزنامه ایتالیایی و انگلیسی شده بود و بر همین اساس این مصاحبه انجام شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018