صفحه-اصلى/فلسطين

در صد و یکمین سالروز وعده بالفور

تاکید حماس بر نامشروع بودن رژیم اشغالگر و حمایت از تظاهرات بازگشت

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز جمعه در بیانیه ای به مناسبت صد و یکمین سالروز صدور وعده شوم بالفور، ضمن تاکید بر نامشروع بودن رژیم اشغالگر صهیونیستی و عدم شناسایی این رژیم، بر ادامه مقاومت و حمایت از تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه به منظور مقابله با طرح ها و توطئه های شوم دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در بیانیه آمده است که در صد و یکمین سالروز صدور وعده شوم بالفور، شاهد تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و توطئه های آمریکایی اسرائیلی به منظور نابودی مسئله فلسطین و حقوق ملی و تاریخی فلسطینیان هستیم.

حماس تاکید کرد که در این روز بار دیگر بر باطل و نامشروع بودن رژیم اشغالگر صهیونیستی و حق مسلم فلسطین در مبارزه و مقاومت در برابر این رژیم غاصب با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن و ضرورت تحقق وحدت ملی فلسطینیان در داخل و خارج برای آزادسازی این سرزمین تاکید می کنیم.

این جنبش تاکید کرد که انگلیس باید از ملت فلسطین به خاطر صدور این وعده شوم و ننگین عذرخواهی کند و این اشتباه بزرگ و تاریخی را که همواره از پذیرش مسئولیت آن طفره می رود، جبران کند.

در این بیانیه آمده است که ملت فلسطین در طول تاریخ و به رغم تمامی طرح ها و توطئه های شوم دشمنان همواره به وطن و سرزمین خود پایبند بوده است و آماده است تا در راه آن و برای آزادی و استقلال خویش جانفشانی کند و تحت هیچ شرایطی از ذره ای از خاک این سرزمین چشم پوشی نخواهد کرد.

حماس ضمن تمجید از ثبات و پایداری فلسطینیان در نوار غزه، کرانه باختری، فلسطین اشغالی 1948 و دیگر مناطق در برابر طرح ها و توطئه ها علیه مسئله فلسطین اعم از زمان صدور وعده بالفور تا طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن، تاکید کرد که انگلیس جنایتی تاریخی را در حق ملتی که دارای تاریخ و فرهنگ است، مرتبک شد و امروز وظیفه دارد که اشتباه خود را پذیرفته و از ملت فلسطین عذرخواهی کند و با بازگرداندن آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و پرداخت غرامت به آنان، این اشتباه بزرگ را جبران کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است و تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را به رسمیت شناخت.

حماس بر حق مسلم و غیرقابل انکار ملت فلسطین در مقاومت در برابر رژیم اشغالگر تا آزادی و رهایی از اشغالگری تاکید کرد.

این جنبش بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و ضرورت مقابله با آن تاکید و عنوان کرد که عادی سازی روابط جنایتی بزرگ و خنجری به پشت ملت فلسطین است.

حماس بر ادامه تلاش برای تحقق وحدت ملی و وحدت بخشی مجدد به نظام سیاسی فلسطین طبق توافقنامه های به امضا رسیده میان گروه های فلسطینی تاکید کرد.

لازم به ذکر است که در دوم نوامبر سال 1917 میلادی، «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس، نامه ای به «والتر روتشیلد» یکی از رهبران جنبش صهیونیسم آن دوران ارسال کرد که بعدها در تاریخ، «وعده بالفور» شهرت گرفت. او در این نامه وعده تاسیس کشوری برای یهودیان در سرزمین فلسطین را داد و این وعده سرآغاز آوارگی و رنج و محنت های ملت فلسطین شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018