صفحه-اصلى/فلسطين

حیه: تلاش ها برای شکستن محاصره در آستانه به ثمر نشستن است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تلاش ها برای شکستن محاصره جائرانه باریکه غزه در آستانه به ثمر نشستن است و تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای این باریکه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل حیه امروز جمعه در جریان مشارکت در تظاهرات بزرگ بازگشت در اردوگاه بازگشت در شرق شهر غزه تصریح کرد که این تظاهرات دو هدف عمده را دنبال می کند: نخست احیای مجدد مسئله فلسطین در مرحله ای که دشمنان قصد نابودی و حذف آن به ویژه حق آوارگان را دارند و دوم شکستن محاصره ظالمانه دشمن صهیونیستی بر این منطقه.

حیه خطاب به ملت فلسطین تاکید کرد که اگر تظاهرات بازگشت نبود، اکنون توجه جهانیان به سمت آن ها معطوف نبود و کسی به دادشان نمی رسید.

وی خبر داد که تلاش های مصر، قطر و طرف های بین المللی برای شکستن محاصره غزه در آستانه موفقیت و به ثمر نشستن است. البته او از پرداختن به جزئیات این مسئله خودداری کرد.

این عضو دفتر سیاسی حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر تظاهرات بازگشت همچنان ادامه داشته باشد و محاصره لغو نشود، این رژیم شاهد تشدید مبارزات ملت فلسطین خواهد بود.

خلیل حیه خاطر نشان کرد که جنبش حماس، دیگر گروه ها و ملت فلسطین منتظر هستند تا رژیم صهیونیستی به تعهدات خود عمل کند و این رژیم اکنون با امتحان بزرگی در رابطه با لغو محاصره مواجه است و میانجی گران قادر به واداشتن آن به شکستن محاصره هستند.

وی در پایان تاکید کرد که آینده از آن ملت فلسطین است و رژیم اشغالگر هیچ جایی در این سرزمین ندارد.

اظهارات این رهبر حماس در حالی بیان می شود که منابع فلسطینی و صهیونیستی اخیرا از پیشرفت چشمگیر مذاکرات برای آرام سازی اوضاع در غزه خبر داده اند.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته مجبور به افزایش مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان از 6 مایل به 9 مایل شد و سوخت رسانی قطر به باریکه غزه مجددا ازسرگرفته شد و بدین گونه تحولی بی سابقه ای در رابطه با ساعات برقراری جریان برق در غزه رخ داد. تمامی این اقدامات در نتیجه ثبات و پایداری ملت فلسطین و ادامه تظاهرات بزرگ و مسالمت آمیز بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه اتفاق افتاد و اکنون عزم فلسطینیان برای شکستن محاصره بیش از پیش جزم شده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018