صفحه-اصلى/فلسطين

اعتراض محمود عباس به کمک‌های قطری به نوار غزه!

رام الله _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح عصر امروز شنبه با اعتراض به کمک‌های مالی قطر به نوار غزه مدعی شد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی این کمک‌ها را به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تحویل می دهد و ما تاوان عملیات های مقاومتی این جنبش در کرانه باختری را می دهیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا"، محمود عباس در آغاز نشست مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله اعلام کرد که دادگاه قانون اساسی فلسطین تصمیم به انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین و برگزاری انتخابات گرفته است و ما باید فورا این تصمیم را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد که «این اولین کاری است که ما در گام اول باید انجام دهیم و در صورت تداوم فعالیت های حماس، ما به اتخاذ تصمیماتی که شورای مرکزی و کمیته ویژه آنها را بررسی کرده اند، ادامه می دهیم.»

عباس مدعی شد که تصمیم انحلال پارلمان با همفکری شورای مرکزی اتخاذ شده است و اعضای این شورا اعلام کرده اند که باید اقدامی قانونی در این زمینه صورت گیرد و ما چاره ای جز نظرخواهی از دستگاه قضایی و مراجعه به دادگاه قانون اساسی نداریم.

وی خاطر نشان کرد که دادگاه قانون اساسی تصمیم به انجام یک سری اقدامات مشخص در قبال طرف های سه گانه گرفت که عبارت بودند از: اقدام علیه آمریکا از طریق عضویت در سازمان هایی که عضویت ما در آنها ممنوع شده بود. اقدام علیه اسرائیل از طریق درخواست ابطال یا اصلاح توافقنامه اقتصادی پاریس و اقدام علیه حماس از طریق انحلال پارلمان.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن طرح این ادعا که نتانیاهو کمک های مالی قطر را به حماس تحویل می دهد و این جنبش در کرانه باختری دست به عملیات می زند، اعلام کرد که 90 درصد از اموالی که حماس برای اجرای عملیات های مقاومتی در کرانه باختری اختصاص داده بود، کشف و مصادره شده است.

وی مدعی شد که چیزی به نام "معامله قرن" وجود ندارد و ما با طرح آمریکایی ها برای سازش با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده ایم و همچنان به دولت آمریکا "نه" خواهیم گفت.

محمود عباس با اشاره به اینکه مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی برای شکایت به خاطر جنایت های رژیم صهیونیستی حق هر فلسطینی است، اعلام کرد که اسامی 80 نفر به پلیس بین الملل "اینترپل" و پلیس عربی داده شده است که متهم به سرقت و مسائل دیگر هستند و برخی از آنها بازداشت و به ما تحویل داده شده اند و در سال 2019 رئیس گروه 77 به علاوه چین خواهیم بود.

وی درباره پرونده آشتی ملی فلسطین هم اظهار داشت که ما از نقش مصر برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی فلسطین قدردانی می کنیم و من طرحی را در این زمینه ارائه کرده بودم، اما تاکنون مورد قبول واقع نشده است.

عباس خاطر نشان کرد که «ما خواهان آشتی از طریق حضور دولت وفاق در غزه برای تحویل گرفتن تمامی امور و پس از آن، برگزاری انتخابات و تشکیل دولت هستیم و ما به طرف مصری هم اعلام کرده ایم که یا باید همه مسئولیت ها را در غزه بر عهده بگیریم و یا حماس همه آنها را بر عهده بگیرد.»

گفتنی است که عباس در تاریخ 9 دسامبر گذشته اعلام کرده بود که قصد انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین در جلسه شورای مرکزی را دارد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018