صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

گانتس و یعلون به دنبال اتحاد در انتخابات آتی برای رقابت با نتانیاهو

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ژنرال بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و موشه یعلون وزیر جنگ سابق این رژیم تصمیم دارند در قالب فراکسیونی واحد از دو حزب مختلف در انتخابات آینده کنست شرکت کنند. انتخابات آینده کنست قرار است نهم آوریل برگزار شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از شبکه اسرائیلی "I24news"، هرچند گانتس روز  پنجشنبه گذشته حزب جدیدش را تحت عنوان "مصونیت برای اسرائیل" تشکیل داد، اما احتمالا این هفته کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکند.

منبع مذکور افزود که موشه یعلون که قبل از اینکه وزیر جنگ باشد، رئیس ستاد مشترک ارتش نیز بوده است، هفته آینده از حزب جدید خود رونمایی خواهد کرد و ائتلافی را با حزب گانتس برای شرکت در انتخابات آینده به منظور رقابت با بنیامین نتانیاهو تشکیل خواهد داد.

یعلون قبلا گفته بود تحت هیچ شرایطی حاضر نیست در دولتی که نتانیاهو نخست وزیر آن باشد، حضور داشته باشد. او اعلام کرده که هدفش تغییر نخست وزیر است.

موشه یعلون یکی از اعضای حزب لیکود ـ به رهبری نتانیاهو ـ و وزیر جنگ دولت وی بود اما در نهایت نتانیاهو او را برکنار و آویگدور لیبرمن را جانشین وی کرد. ( البته لیبرمن هم پس از شکست اخیر در برابر مقاومت در غزه از سمت خود استعفا کرد.)

ژنرال بنی گانتس در جریان جنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال 2014 که موشه یعلون وزیر جنگ بود، ریاست ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را بر عهده داشت، به همین خاطر، رسانه های عبری زبان ائتلاف آنان را «ائتلاف روسای ستاد مشترک ارتش» نام نهاده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018