صفحه-اصلى/فلسطين

تماس های گسترده هنیه برای مقابله با تحرکات آمریکا علیه مقاومت

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش تماس های گسترده ای با شماری از رهبران و وزرای خارجه کشورهای منطقه و طرف های بین المللی به منظور مقابله با پیش نویس قطعنامه آمریکایی ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل به منظور محکومیت مقاومت فلسطین و جنبش حماس و به شکست کشاندن آن، برقرار کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر رئیس دفتر سیاسی حماس در بیانیه ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه ظهر دیروز یکشنبه با احمد ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب تلفنی گفتگو کرده است. ابو الغیط بر تلاش گسترده گروه کشورهای اسلامی و عربی به منظور مقابله با پیش نویس قطعنامه مذکور تاکید کرد و هنیه نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش ها، خواستار تحرکات بیشتر در این راستا در عرصه بین المللی شد.

هنیه همچنین در با سرلشکر احمد عبدالخالق مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر نیز در این باره گفتگو کرد. سرلشکر عبدالخالق او را در جریان تلاش ها و تحرکات وزارت خارجه مصر برای مقابله با پیش نویس قطعنامه آمریکایی قرار داد.

هنیه ضمن تقدیر و تشکر بخاطر این تلاش ها، خواستار تحرکات گسترده تر در عرصه بین المللی برای به شکست کشاندن این قطعنامه شد.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در گفتگوی تلفنی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر، به تشریح خطرات چنین قطعنامه ای بر حقوق ملت فلسطین پرداخت.

در همین راستا، هنیه پیام هایی مکتوب برای سران برخی کشورهای منطقه و جهان و دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحرک و اقدام سازنده آنان برای به شکست کشاندن تلاش های آمریکا شده است.

وی در این پیام ها خشم ملت فلسطین و اعتراض شدید آن به تلاش های نافرجام آمریکا برای به کرسی نشاندن روایت های دروغین رژیم صهیونیستی در مورد منازعه با فلسطینیان و حمایت های مادی و معنوی از این رژیم اشغالگر برای ارتکاب جنایات و تجاوزات بیشتر علیه ملت فلسطین را به سران کشورهای مختلف و دبیرکل سازمان ملل ابلاغ کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی شد که خود را بالاتر از قانون می داند و ده ها قطعنامه بین المللی در محکومیت اشغالگری، شهرک سازی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را نادیده گرفته و به راحتی زیر پا می گذارد. وی همچنین خواستار تلاش گسترده برای جلوگیری از تصویب چنین قطعنامه هایی و به شکست کشاندن آن به هر شیوه ممکن شد.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که دفاع از خود و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی راهکارهای ممکن از جمله مقاومت مسلحانه که قانون بین الملل بر آن تاکید دارد، حق مسلم ملت فلسطین است.

هنیه از جامعه جهانی خواست با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن و مشروع در تلاش برای پایان اشغالگری در فلسطین و کمک به ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و استقلال باشد.

این در حالی است که آمریکا درصدد ارائه پیش نویس قطعنامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل به منظور محکوم کردن حملات موشکی حماس علیه رژیم صهیونیستی است. آمریکا همچنین حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین را به تشویق به خشونت متهم کرده و خواستار توقف هرگونه اقدام ضداسرائیلی آنان شده است!

پیش بینی می شود که پیش نویس قطعنامه آمریکا روز جمعه یا دوشنبه آینده به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شود و در صورت تصویب، این اولین قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حماس خواهد بود.

البته ناگفته نماند که آغازگر درگیری های اخیر در نوار غزه رژیم اشغالگر صهیونیستی بود که به رغم تلاش ها و تحرکات سازمان ملل و برخی واسطه های دیگر از جمله مصر برای آرام سازی اوضاع در این باریکه، مخفیانه گروهی از نیروهای سری و ویژه خود را روانه شرق خان یونس کرد  تا دست به عملیاتی بی سر و صدا و بزرگ در این منطقه بزنند اما پس از اینکه مبارزان گردان های قسام از نیت شوم آنان باخبر شدند، درگیری شدیدی بین دو طرف به وقوع پیوست که طی آن 7 مبارز فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان قسام به شهادت رسید و فرمانده عملیات ارتش صهیونیستی نیز در این درگیری به هلاکت رسید. پس از این حادثه، مقاومت فلسطین نیز به تلافی این جنایت دشمن، حملات موشکی و راکتی خود به مناطق صهیونیست نشین را آغاز کرد که در نهایت پس از دو روز درگیری رژیم صهیونیستی مجبور شد برای توقف درگیری ها و از ترس گسترش دامنه آتش مقاومت، دست به دامن برخی طرف های بین المللی شود و اینگونه این دور از درگیری ها نیز با پیروزی قاطع مقاومت پایان یافت.

آمریکا که از پیروزی اخیر مقاومت و شکست دوباره بزرگ ترین همپیمان خود در منطقه به خشم آمده است، به هر شیوه ای سعی دارد قطعنامه مدنظر خود را در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب برساند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018