صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

بنت و کحلون خواستار تعیین زمان انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اعضای حزب "همه ما" به ریاست "موشه کحلون" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نمایندگان حزب "خانه یهودی" به ریاست "نفتالی بنت" وزیر آموزش و پرورش این رژیم در کنست در جریان مذاکرات محرمانه با اعضای کنست از حزب حاکم لیکود، طرحی را برای تصویب پیش نویس قانون وضع شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر ارائه دادند که هدف از آن محدود شدن رئیس رژیم صهیونیستی به هنگام مامور کردن فردی برای تشکیل دولت و تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، نتانیاهو در حال حاضر احزاب شرکت کننده در ائتلاف دولتی را به شدت برای تصویب این قانون موسوم به "گدعون ساعر" قبل از انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام تحت فشار گذاشته است.

بر اساس پیش نویس این قانون تهیه شده توسط "دیوید امسالم" عضو کنست صهیونیستی و رئیس ائتلاف دولتی، رئیس رژیم صهیونیستی باید تنها رئیس حزب را مامور تشکیل کابینه کند و این در حالی است که در قانون قبلی تنها رئیس حزب پیروز انتخابات می توانست مامور تشکیل دولت شود.

دلیل تلاش های نتانیاهو برای تصویب پیش نویس این قانون، نگرانی وی از مامور شدن یکی از اعضای کنست غیر از رئیس حزب برای تشکیل دولت جدید است؛ به ویژه که روابط طرفین به شدت متشنج شده است. نتانیاهو گدعون ساعر وزیر سابق رژیم صهیونیستی را به توطئه علیه خود متهم کرده است؛ چرا که وی اخیرا دیدارهای متعددی با برخی رهبران حزب لیکود و فعالان اصلی این حزب و نیز رهبران احزاب دیگر حاضر در ائتلاف دولتی برگزار کرده است.

گفتنی است که اویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" که اخیرا از سمت وزارت جنگ استعفا داده است، با پیش نویس این قانون مخالف است.

در همین راستا، رادیو صهیونیستی اعلام کرده است که کحلون و بنت خواستار تصویب پیش نویس این قانون هستند و پس از آن روسای احزاب حاضر در ائتلاف دولتی بر سر زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام توافق خواهند کرد. کحلون و بنت اعلام کرده اند که پس از رای گیری درباره پیش نویس قانون گدعون ساعر، بلافاصله باید کنست منحل شود و احزاب بر سر زمان برگزاری انتخابات زودهنگام با هم توافق کنند، اما نتانیاهو و حزب لیکود هنوز موضع مشخصی در قبال این طرح اتخاذ نکرده اند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018