صفحه-اصلى/فلسطين

حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین؛

شکست آمریکا در سازمان ملل انگیزه ای مضاعف برای تحقق آشتی ملی بخشید

بیروت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کردند که شکست دولت آمریکا در به تصویب رساندن پیش نویس قطعنامه محکومیت حماس در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، انگیزه ای مضاعف برای تلاش جدی و مقتدرانه در راستای تحقق آشتی ملی فلسطین بخشید.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مطلب دیروز شنبه در جریان دیدار هیاتی بلند پایه از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین با مقامات جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیروت عنوان شد.
هیاتی از جبهه خلق برای آزادی فلسطین که متشکل از مروان عبدالعال مسئول این جبهه در لبنان، هانی الثوابته و هیثم عبده از اعضای کمیته مرکزی آن بود و سرپرستی آن را ابواحمد فواد معاون دبیرکل این جبهه برعهده داشت با حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و رئیس دفتر مناسبات عربی در حماس، صلاح بردویل معاون وی، زکریا معمر و دکتر احمد عبدالهادی از اعضای این دفتر و مشهور عبدالحلیم مسئول مناسبات فلسطینی در حماس دیدار کرد. 
طرفین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات مساله فلسطین و شرایط فلسطینیان در لبنان و دیگر کشورهای عربی و تظاهرات بازگشت و تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم باریکه غزه و اوضاع داخلی فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.
آنان همچنین ناکامی دولت آمریکا در زمینه به تصویب رساندن پیش نویس قطعنامه محکومیت حماس در مجمع عمومی سازمان ملل را انگیزه ای قوی برای تلاش برای عینیت بخشیدن به آشتی ملی بر پایه مشارکت واقعی خواندند.
آنان به تمامی ملت فلسطین در داخل و خارج سرزمین های اشغالی؛ به ویژه فلسطینیان ساکن روستای خان احمر، قدس، کرانه باختری و نوار غزه به خاطر رویارویی سلحشورانه با اشغالگران صهیونیست درود و سلام نثار کردند.
آنان ضمن تاکید بر تداوم تظاهرات بازگشت تا زمان تحقق اهدافش از جمله لغو محاصره باریکه غزه و بازگشت آوارگان  فلسطینی به سرزمین شان، خواستار حمایت از این تظاهرات و گسترش دامنه آن به هر شیوه شدند. 
آنان ضمن حمایت از وحدت رویه در عرصه مبارزه و مقاومت و اقدامات اخیر اتاق عملیات مشترک در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم و تقبیح کردند. 
 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018