صفحه-اصلى/فلسطين

بازگشت هیات حماس به رهبری اسماعیل هنیه از قاهره به غزه

غزه _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به ریاست "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی این جنبش عصر امروز چهارشنبه پس از سفر طولانی تقریبا 3 هفته ای به مصر، از طریق گذرگاه مرزی رفح به نوار غزه بازگشت.

جنبش حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که هیات رهبران این جنبش به ریاست اسماعیل هنیه پس از سفر موفقیت آمیز به قاهره ـ پایتخت مصر ـ از طریق گذرگاه رفح به باریکه غزه بازگشت.

این جنبش خاطر نشان کرد هیات حماس که تعدادی از رهبران این جنبش در خارج نیز در قالب آن حضور داشتند، در جریان سفر با مسئولان مصری دیدار و درباره تحولات سیاسی مربوط به مساله فلسطین، اوضاع انسانی باریکه غزه و پرونده آشتی ملی و نیز روابط دوجانبه سیاسی و امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

حماس تصریح کرد که هیات این جنبش دیدارهای داخلی مختلفی هم با رهبران داخل و خارج برگزار کرد.

گفتنی است که هیات حماس به ریاست هنیه و با حضور خلیل حیه، فتحی حماد و روحی مشتهی در تاریخ 9 فوریه جاری از باریکه غزه به قاهره سفر کرده بود. پس از آن هم تعدادی از رهبران این جنبش در خارج؛ از جمله موسی ابو مرزوق، عزت رشق، محمد نصر، ماهر صلاح، شیخ صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و زاهر جبارین به مصر سفر کرده بودند و دیدارهای متعددی میان این هیات و مقامات مصری؛ از جمله مسئولان سازمان اطلاعات این کشور برگزار شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018