صفحه-اصلى/فلسطين

بازجویی عناصر شاباک از بازداشت شدگان سیاسی در زندان های کرانه باختری

رام الله _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک نماینده پارلمانی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" پرده از روی اطلاعات خطرناکی درباره دلایل بازداشت اداری تعدادی از نمایندگان پارلمان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برداشت و اعلام کرد که بازجویان صهیونیست دلیل این بازداشت ها را ارائه گزارش های رسمی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین درباره فعالیت های سیاسی این نمایندگان اعلام می کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، باسم زعاریر در گفتگوی ویژه با "الرساله نت" تصریح کرد که بسیاری از نمایندگانی که به بهانه وجود پرونده های محرمانه درباره آنها در زندان های صهیونیستی نگهداری می شوند، به خاطر ارائه گزارش های رسمی از سوی تشکیلات رام الله درباره  فعالیت های سیاسی شان بازداشت شده اند.

وی افزود:«وقتی وکلای مدافع (نمایندگان اسیر پارلمان فلسطین) مراجع صهیونیستی مسئول بازداشت نمایندگان را تحت فشار قرار می دادند، آنها اعتراف می کردند که گزارش هایی از تشکیلات خودگردان درباره فعالیت های اجتماعی ما دریافت کرده اند که آنها را جزء فعالیت های سیاسی ما دسته بندی کرده بودند که خطری برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.»

زعاریر با اشاره به تمدید بازداشت اداری بسیاری از نمایندگان در نتیجه این گزارش ها، خاطر نشان کرد که تعدادی از اسرای دربند زندان های صهیونیستی اعلام کرده اند بازجویان صهیونیست ویدیوهایی را به آنها نشان داده اند که اعترافات شان در جریان بازجویی از آنها در داخل زندان های تشکیلات خودگردان را نشان می داد.

این نماینده پارلمانی حماس تصریح کرد که برخی بازداشت شدگان سیاسی تاکید کرده اند که در جریان بازداشت سیاسی در زندان های تشکیلات خودگردان، توسط عناصر سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" مورد بازجویی قرار می گرفتند.

وی افزود که این مساله بر کسی پوشیده نیست که گفتگوهای تلفنی اکثریت نمایندگان و فعالان کرانه باختری ضبط می شود و آنها تحت کنترل هستند.

زعاریر تصریح کرد که برخی فعالان بازداشت شده قبل از سال 2011 اعلام کرده اند که بازجویان فایل های ویدیوئی را به آنها نشان می دادند که در آن از آنها خواسته شده بود که علیه جنبش حماس صحبت کرده و این جنبش را به تلاش برای بر هم زدن اوضاع کرانه باختری متهم کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018