صفحه-اصلى/فلسطين

وزیر خارجه مراکش به قدس سفر می کند

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر خارجه مراکش هفته آینده قرار است به فلسطین اشغالی از جمله شهر قدس سفر کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تیسیر جرادات سرپرست وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت که ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش 27 مارس طی سفری رسمی راهی فلسطین اشغالی شده و از شهر قدس هم بازدید می کند.

البته جرادات به جزئیات برنامه سفر وزیر خارجه مراکش و یا مدت سفر وی اشاره ای نکرد. هیچ بیانیه ای هم تاکنون از سوی مراکش در این زمینه صادر نشده است.

مقامات کشورهای عربی به ندرت به قدس اشغالی سفر می کنند، زیرا ورود به این شهر نیازمند هماهنگی مستقیم با رژیم صهیونیستی است.

آخرین مسئول عرب که به شهر قدس سفر کرده و از مسجد الاقصی نیز بازدید کرده است، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان بود که 15 فوریه گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

از سوی دیگر، جرادات خاطر نشان کرد که شماری از وزرا و مسئولان اروپایی نیز تصمیم دارند طی روزهای آینده در چارچوب تقویت روابط دوجانبه به فلسطین اشغالی سفر کنند.

وی در همین راستا گفت که احتمالا هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه طی روزهای آینده در دو سفر جداگانه به فلسطین اشغالی آمده و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شماری دیگر از مسئولان فلسطینی دیدار و گفتگو کنند. البته جرادات به زمان دقیق سفر این دو مسئول اروپایی و یا مسائلی که قرار است در این دیدارها مطرح شود، اشاره ای نکرده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018