صفحه-اصلى/فلسطين

پادشاه عربستان: مساله فلسطین در راس اولویت های ما قرار دارد

ریاض ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد که مساله فلسطین در راس اولویت های کشورش قرار دارد و برخورداری از تمامی حقوق حقه و در راس آنها؛ تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی حق ملت فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ملک سلمان بن عبد العزیز در آیین گشایش 29 امین اجلاس سران کشورهای عربی در شهر ظهران عربستان، تصمیم دولت آمریکا درباره قدس را محکوم و رد کرد و از اجماع جامعه بین المللی در مخالفت با این تصمیم تمجید و اعلام کرد که قدس شرقی بخش جدایی ناپذیر اراضی فلسطینی است.

این اجلاس با سخنرانی "ملک عبد الله دوم" پادشاه اردن به عنوان رئیس قبلی اجلاس سران اتحادیه عرب آغاز شد و وی در جریان این سخنرانی بر لزوم حمایت کامل از فلسطینیان و پایداری و ایستادگی آنها برای تشکیل کشور مستقل شان تاکید کرد.

وی همچنین بر حق ابدی و جاودان فلسطینیان، عرب ها، مسلمانان و مسیحیان در قدس تاکید کرده و این شهر را "کلید صلح در منطقه و سنگ بنای آن" عنوان کرده بود.

ملک عبد الله بر لزوم تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد و گفت این مساله باید بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی صورت گیرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018