صفحه-اصلى/فلسطين

تشکیل صندوق سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری برای کمک به اقتصادی قدس

استانبول _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

کنفرانس اقتصادی سه روزه قدس در شهر استانبول ـ ترکیه ـ که به همت اتحادیه بازرگانان فلسطینی ـ ترکیه ای و جمعی از بازرگانان فلسطینی ساکن داخل و یا اردوگاه های آوارگان فلسطینی در خارج و نیز نمایندگان موسسات فعال در راه کمک به قدس به کار خود پایان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع ترک، شرکت کنندگان در کنفرانس اقتصادی "حمایت و تقویت اقتصاد قدس؛ پایتخت ابدی کشور فلسطین" در پایان این کنفرانس از تمامی بازرگانان فلسطینی در سراسر جهان خواستند عملا در شهر قدس سرمایه گذاری کنند.

این کنفرانس چندین نتیجه عملی نیز داشت که از جمله آنها می توان به راه اندازی طرحی برای تاسیس شرکت سرمایه گذاری به ارزش یک میلیون دلار (آمریکایی) اشاره کرد. 20 بازرگان فلسطینی حاضر در این کنفرانس متعهد به تامین برخی از سرمایه این شرکت شدند.

در این کنفرانس همچنین "فاروق شامی" بازرگان فلسطینی وعده کمک 10 میلیون دلاری در بازه زمانی 5 ساله را داد تا مجموع کمک های وی به قدس به 50 میلیون دلار برسد و این سرمایه ها در بخش کشاورزی هزینه شود.

بانک اسلامی ـ عربی هم به نوبه خود از اختصاص مبلغ 50 میلون دلار برای سرمایه گذاری در قدس خبر داد و باشگاه بازرگانان فلسطینی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع قدس اعلام کرد که 400 مغازه را در داخل دیوارهای بخش قدیمی قدس با سرمایه 50 هزار دلار برای هر مغازه راه اندازی خواهد کرد؛ یعنی در مجموع 20 میلیون دلار در این طرح سرمایه گذاری خواهد نمود.

راه اندازی پروژه شبکه سرمایه گذاری تخصصی در عرصه فناوری اطلاعات با مشارکت 20 بازرگان فلسطینی و برگزاری کنفرانس دوم حمایت از اقتصاد قدس به میزبانی این شهر و برگزاری نشست پیگیری نتایج این کنفرانس در تاریخ 28 آوریل جاری در داخل اراضی فلسطینی از دیگر نتایج این کنفرانس بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018