صفحه-اصلى/فلسطين

تحلیلگر اسرائیلی:

بادبادک های غزه، تهدیدی جدی برای جبهه داخلی اسرائیل است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر سیاسی اسرائیلی تاکید  کرد که تهدیدات امنیتی پیش روی رژیم صهیونیستی در سایه برپایی تظاهرات های بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه روز به روز بیشتر می شود که آخرین نمونه آن بادبادک هایی است که از بازی کودکان فلسطینی به تهدیدی جدی و حقیقی برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "امیربوحبوط"در مقاله ای تحلیلی در پایگاه خبری عبری زبان "والا" که "عربی 21" آن را ترجمه کرده است، عنوان کرد که بادبادک های فلسطینیان موجب آتش سوزی گسترده در باغات و اراضی کشاورزی شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مجاور باریکه غزه شده است و نگرانی زیادی وجود دارد از اینکه این بادبادک ها حامل مواد منفجره باشند و صرفا به منظور ایجاد آتش سوزی به آسمان فرستاده نشوند.

بوحبوط اشاره کرد که این بادبادک ها تا ارتفاعات 50 متری بالا می روند و جوانان فلسطینی آن ها را در فاصله چندصد متری موانع مرزی از داخل نوار غزه به آسمان می فرستند و با سوختی بسیار کم و ناچیز می توانند موجب آتش سوزی گسترده ای در باغات و اراضی کشاورزی صهیونیست ها شوند همانگونه که طی روزهای گذشته نیز چنین حوادثی رخ داده است.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته از طریق نیروهای یگان غزه وابسته به فرماندهی منطقه جنوبی ارتش اقدام به ایجاد برج های مراقبت در امتداد نوار مرزی باریکه غزه و در مقابل تظاهرات کنندگان فلسطینی کرده و شمار زیادی از نیروهای آتش نشانی را به منظور اطفای فوری هرگونه آتش سوزی احتمالی در مناطق مرزی مستقر کرده است.

"حاییم یالین" عضو کنست رژیم صهیونیستی و ژنرال سابق ارتش که در یکی از شهرک های مجاور غزه سکونت دارد، تصریح کرد که بادبادک های فلسطینیان باید به چراغ قرمز مراجع تصمیم گیری رژیم صهیونیستی در تل آویو تبدیل شود.

یالین اظهار داشت: کسانی که قبلا اشیائی همچون لوله را به تمسخر می گرفتند، امروز می بینیم که این اشیاء پیشرفت کرده و به خمپاره تبدیل شده اند و کسانی هم که امروز بادبادک ها را به تمسخر می گیرند، به مروز زمان خواهند دید که این بادبادک ها آسمان شهرک های اسرائیلی در نزدیکی غزه را احاطه خواهند کرد.

وی افزود که فلسطینیان در آغاز از تونل ها برای قاچاق کالاهای تجاری از سینا به غزه استفاده می کردند و به مرور زمان این تونل ها به خطرناک ترین تهدید برای اسرائیل تبدیل شد.

امیربوحبوط اظهار داشت که نباید حماس را دست کم گرفت، زیرا این جنبش خیلی سریع یاد می گیرد و خیلی زود هم استفاده می کند.

بوحبوط تصریح کرد که فلسطینیان نظاره گر شیوه مقابله ارتش با آتش سوزی ها در نوار مرزی غزه هستند و این یعنی اینکه جنگ مغزها بین دو طرف درگرفته است و هدف از آن ترسیم قواعدی جدید و پی بردن به سقف واکنش های رژیم صهیونیستی به این تهدید است.

وی تاکید کرد که تمرکز فعلی ارتش بر این است که تظاهرات کنندگان فلسطینی را به وسیله ابزارهای مختلف از جمله تیراندازی مستقیم تا مسافت 300 متری دیوار امنیتی در مرز غزه دور کند.

این تحلیلگر اسرائیلی اظهار داشت که به مرور زمان، فعالیت های فلسطینیان در جریان تظاهرات بازگشت گسترده تر شده تا جایی که آن ها اقدام به برداشتن بخش هایی از سیم های خاردار، پرتاب سنگ به سمت نظامیان اسرائیلی و حتی تلاش برای ورود به اراضی اشغالی کرده اند.

امیر بوحبوط تصریح کرد که هرچند بادبادک ها دارای ابعاد نظامی نیستتند، اما می توانند خسارت های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده و حتی موجب آتش گرفتن دستگاه ها و تجهیزات مهندسی شوند که برای احداث دیوار امنیتی در مرز غزه بکارگرفته می شوند.

وی اظهار داشت: چه کسی باور می کند یک بادبادکی که کمتر از 10 دلار هزینه دارد، بتواند دستگاه ها و ماشین آلات مهندسی و اراضی و باغات اسرائیلی ها را که میلیون ها دلار هزینه دارد، به آتش بکشد و این دستاوردی بزرگ برای فلسطینیان است و شاید آن ها در آینده این بادبادک ها را با مواد منفجره به هوا بفرستند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018